آیت الله صافی گلپایگانی : حقوقی که اسلام برای زنان مقرر کرده افتخارآمیز است

2 آذر 1389

خبرگزاری مهر: آیت الله صافی گلپایگانی طی پیامی ضمن قدردانی از اقدام یک تاجر فرانسوی در اختصاص مبلغی برای پرداخت جریمه زنان با حجاب در فرانسه گفت: ما به حقوقی که اسلام برای زنان مقرر کرده افتخار می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، در این پیام ضمن قدردانی آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از اقدام رشید نقار آمده است: اقدام رشیدانه‌ شما در اختصاص مبلغی برای پرداخت جریمه‌ای که متأسفانه در کشور فرانسه برای بانوان نقابدار مسلمان معین شده است، حمایت از حریم آزادی فردی و شخصی و دفاع از حرمت و کرامت و جایگاه رفیع بانوان در دین مبین اسلام است.اسلام سالمترین روابط بین زن و مرد را اعلام کرده است.

در بخش دیگر این پیام با اشاره اینکه ما به اسلام و به حقوقی که برای زنان مقرر کرده و آنها را در ارزش‌های والای انسانی در آیات متعدد قرآن مجید با مردان برابر قرار داده افتخار می‌کنیم آمده است: اسلام است که سالم‌ترین روابط را بین زن و مرد اعلام نموده و از مفاسد و معایب و مساقطی که امروز زن غربی در آن سقوط نموده مصونیت بخشیده است

درادامه پیام آمده است: این حق برای زن است که خود را از نظرهای شهوانی مردهای شهوت‌ران در اماکن عمومی بپوشاند و قانون نباید و نمی‌تواند این حق را از او سلب کند.

آیت الله صافی گلپایگانی دراین پیام خطاب به رشید نقار آورده است: موضع شرافتمندانه‌ شما را که حاکی از رشادت و شعور انسانی و اسلامی است به شما و خواهران و برادرانی که با جنابعالی در حفظ هویت اسلامی همکاری دارند تبریک می‌گویم و جلوه‌های نورانی این گونه استقامت‌ها از بانوان را می‌ستایم.

در بخش دیگر این پیام آمده است: در دنیایی که خلأ معنویات و اخلاق و خودباوری انسانی هر روز بیشتر می‌شود، تعهد مسلمانان به مبادی معنوی و فضائل حقیقی بشری، سزاوار تحسین و آفرین است.

در پایان پیام تأکید شده است: ما به اسلام و به دعوت اسلام به صلح و انصاف و عدالت و خیر انسان‌ها و گریز از خشونت و فتنه و فساد ایمان داریم و خود را به رعایت اصول عالی تمدن و ترقی و اعلامیه‌های نجات‌بخش قرآن متعهد می‌دانیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours