برنامه پنجم توسعه به طور خاص به زنان نپرداخته است

8 آذر 1389

خبرگزاری فارس: یک نماینده مجلس گفت: برنامه پنجم توسعه به طور خاص به زنان نپرداخته و به صورت جزئی یک تا دو بند در زمینه زنان مطرح شده است که عمدتاً به تحکیم بنیان خانواده اشاره دارد.

محمد جواد ابطحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌خصوص برنامه پنجم توسعه و توجه به مسائل زنان و خانواده اظهار داشت: در زمینه مسائل مربوط به زنان و خانواده، در برنامه پنجم توسعه به طور خاص موضوعاتی مطرح نشده است اما در بحث فرهنگ سازی، برقراری بیمه تأمین اجتماعی، سلامت فرد و خانواده مطالب و موادی ذکر شده است در حقیقت فصل جدایی راجع به زنان و خانواده در برنامه پنجم توسعه نیامده است.

وی در ادامه افزود: در ماده 23 برنامه پنجم توسعه تقویت و گسترش نظام مشاوره دانش‌آموز و خانواده مطرح شده است ضمن اینکه در فصل بیمه‌های اجتماعی، بازنشستگی و تغییر ساعت کار زنان مطرح شده است و به تأمین اجتماعی اختیار داده شد افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهد که این امر زنان را نیز شامل می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تشکیل شورای عالی سلامت با محوریت پزشک خانواده و نظام ارجاع موجب ایجاد شاخص عدالت طلبی در سلامت و کاهش هزینه‌های خانواده‌ها می‌شود، خاطر نشان کرد: مواد 45 تا 47 برنامه پنجم توسعه در خصوص ساماندهی و اعتباربخشی مراکز مشاوره و تأکید بر تسهیل ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده تأکید می‌کند و حتی در ماده 46 آمده است که دولت مجاز است خانواده‌هایی را که سرپرست آنها تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارد را تحت پوشش مقررات عام تأمین اجتماعی قرار دهد.

ابطحی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه به طور خاص به زنان پرداخته نشده است و در ارتباط با زنان به صورت جزئی یک تا دو بند آمده است که به تحکیم بنیان خانواده اشاره می‌کند و مسائل و مشکلات زنان را بررسی نمی‌کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours