ایازی:نیروی انتظامی درخواست فضای بزرگتری برای نگهداری از زنان معتاد و خیابانی داشته است

19 آذر 1389

ایسنا : معاون اجتماعی شهردار تهران با اشاره به درخواست نیروی انتظامی برای ایجاد ظرفیت جدید برای زنان معتاد و کارتن‌خواب، گفت: شهرداری تهران مسوولیتی در مورد این افراد ندارد، اما فضای موجود به عنوان گرمخانه زنان 200 نفر ظرفیت دارد و بیشتر هم نمی‌شود.

سید محمد هادی ایازی در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» ایسنا، با اعلام اینکه طبق قانون، شهرداری تهران مسوولیتی در مورد جمع‌آوری و نگهداری زنان معتاد و کارتن خواب ندارد، افزود: اگرچه وظیفه‌ای بر عهده ما نیست، اما از روی دلسوزی و نیز همکاری با سازمان‌های متولی اقداماتی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به مکانی که در حال حاضر در یکی از نقاط تهران با ظرفیت حدود 200 نفر برای زنان معتاد و بی‌سرپناه اختصاص یافته است، اظهار کرد: از نظر نیروی انتظامی ظرفیت فعلی این محل متناسب با تعداد این زنان نیست و درخواست فضای بزرگتری برای پاسخگو بودن در مورد آنها داشته‌اند.

ایازی در عین حال تاکید کرد: ظرفیت سازی جدید برای محل نگهداری زنان معتاد و بی‌خانمان بر عهده سازمان بهزیستی است و نیروی انتظامی باید نسبت به همراهی دستگاه‌های متولی حساسیت و پیگیری داشته باشد.

معاون اجتماعی شهردار تهران گفت: شهرداری تهران هیچ مسوولیتی را برای جمع‌آوری و نگهداری این زنان قبول نکرده و گرمخانه فعلی بانوان نیز قرار است از محل فعلی به محل مستقل دیگری منتقل شود و شرایط آن قطعا تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، موضوع جمع‌آوری و نگهداری معتادان و کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه مرد همواره محل اختلاف دستگاه‌های متولی و نیز شهرداری تهران است، اما حال که موضوع نگهداری و ایجاد سرپناه به زنان بی‌خانمان و البته معتاد خیابانی به میان آمده است، موضوع از حساسیت بیشتری برخوردار می‌شود که باید در مورد آنها با توجه بیشتر و بر اساس شرایط اجتماعی تصمیم‌گیری شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours