نگرانی جهان نیوز: آسیب شناسی هیئت‌های زنان و جلوگیری از پدیده «خانم جلسه‌ای»

20 آذر 1389

جهان نیوز: نظارت بر هیئت ها و حسینه ها برای جلوگیری از هر گونه بدعت در محتوای عاشورا و واقعه کربلا و استفاده از نیروی حوزه های علمیه خواهران به عنوان مبلغ در هیئت های زنان می تواند گام مهمی در کاهش آسیبهای هیئت های زنان باشد.

اقبال بیش از حد زنان به مداحی و استقبال آنان از روایات بی‌مأخذ که توسط مداحان ارائه می‌شود، موجب بروز آسیب‌های جدی در مجالس عزاداری بانوان است.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ از آنجا که زنان به عنوان نیمی از قشر جامعه، در مراسم های مختلف شرکت دارند، در نظر گرفتن مبلغین زن آگاه و باسواد برای هیئت‌های زنانه و نظارت بر فعالیت های هیئت های زنان می تواند یکی از راهکارهای مسؤولین برای جلوگیری از پدیده «خانم جلسه‌ای» که تا به حال رشد روز افزونی داشته است، شود.

همچنین از آنجایی که برپایی مجالس روضه‏‌خوانی و عزاداری برای ائمه اطهار (ع) از دیرباز تأثیرات شگرفی بر فرهنگ عمومی زنان کشور ما داشته است، مسؤولین باید تمهیداتی بیاندیشند تا عزاداری ویژه بانوان محلی برای افزایش اطلاعات دینی آنان باشد نه اشاعه خرافه و تحریف.

با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم و صفر و پررنگ شدن فعالیت هیئت ها به خصوص هیئت های زنان، به نظر می رسد نظارت بر هیئت ها و حسینیه ها برای جلوگیری از هر گونه بدعت در محتوای عاشورا و واقعه کربلا و استفاده از نیروی زنان حوزه های علمیه به عنوان مبلغ به هیئت های زنانه، می تواند گام مهمی در کاهش معضل های هئیت های زنان باشد.

گفتنی است اقدام سازمان تبلیغات اسلامی برای محرم و صفر امسال در اعزام 10 تا 15 درصد از زنان به عنوان مبلغ برای هیئت های زنانه، اقدام در خور تجلیلی است که در صورت تداوم آن می توان به بصیرت بخش بودن هیئت های زنان امیدوار بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours