مدیر امور بین‌الملل مرکز امور زنان: «درگیری‌های خانوادگی» علت بیشترین تماس‌هاست

28 آذر 1389

ایسنا: مدیرامور بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهوری با اعلام استقبال قابل توجه از بخش مشاوره امور زنان و خانواده مرکز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، از انتشار گزارش همکاری‌های مرکز امور زنان و شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور در آینده خبر داد.

شهین کربلایی در گفت‌وگو با خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور نماینده دائمی مرکز امور زنان در مرکز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: استقبال از بخش مشاوره خانوادگی، بسیار قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به این که شماره تلفن «2777» بدون پیش شماره به صورت 24 ساعته برای بهره‌جویی از مشاوره حقوقی قوه قضاییه در اختیار هموطنان مقیم خارج از کشور است، خاطرنشان کرد: هر ماه بسیاری از هموطنان در کشورهای مختلف جهان، بدون پرداخت هزینه‌ای، با این شماره تماس گرفته و مشکلات خود را در بخش‌های گوناگون حقوقی قضایی، کنسولی، امور اتباع و گذرنامه و نیز مواردی در حوزه امور زنان و خانواده، با کارشناسان مرکز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور در میان می‌گذارند.

کربلایی با اشاره به استقبال چشمگیر از بخش مشاوره امور زنان و خانواده مرکز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور، گفت: بیشترین تماس‌های برقرار شده با این بخش، ناشی از درگیری‌های خانوادگی و عدم شناخت مسوولیت والدین نسبت به فرزندان بوده است.

وی درباره روند رسیدگی به تماس‌ها با مرکز توضیح داد: موضوعات حوزه زنان و خانواده توسط اپراتور به کارشناس زنان مستقر در مرکز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور ارجاع داده می‌شود.

مدیر امور بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده‌ با اشاره به ازدواج بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور با افرادی غیر ایرانی، یادآور شد: بر این اساس مسایل مبتلابه خانوادگی این قشر بسیار متنوع است.

وی با تاکید بر این که آشکارسازی موضوعات برخی از این پرونده‌ها، می‌تواند عبرت‌آموز و بازدارنده باشد، تصریح کرد: از آنجا که انتشار این پرونده‌ها می‌تواند منجر به آگاه سازی اجتماعی شود، مرکز امور زنان می‌تواند در آینده نسبت به انتشار موضوعات برخی از پرونده‌ها اقدام کند.

کربلایی در خاتمه برگزاری سمینارها و اجلاس‌های مشترک با موضوع زنان و خانواده‌ را از دیگر موارد همکاری با شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور برشمرد و از انتشار گزارش فعالیت‌های مشترک مرکز امور زنان و شورا در آینده خبر داد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours