دورکاری با حفظ بنیان خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد

3 دی 1389

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه مشاغل زنان و ساعت حضور آنها در محل کار نباید مشابه با مردان باشد، گفت: دورکاری با حفظ بنیان خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.

طیبه صفایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: دورکاری باید در سطح کشور تعریف عملیاتی شود و همه افراد درک مشترکی از مفهوم آن را کسب کنند.

وی در ادامه افزود: دورکاری به نوعی سیستم کار مجازی است و از آنجا که در کشور برای ایجاد دولت الکترونیک در تلاش هستیم، دورکاری می‌تواند یکی از ضروریات ایجاد دولت الکترونیک باشد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه دورکاری یعنی الزامی وجود ندارد تا برای هر شغلی فرد در محل خاصی متمرکز شود، عنوان کرد: زنان به دلیل جایگاه خاص خود باید در طرح دورکاری مورد توجه قرار بگیرند و از نظر بنده مشاغل زنان نباید مشابه با مردان باشد حتی ساعت و محل کار زنان نیز باید با مردان تفاوت داشته باشد چرا که وظایف متعددی در داخل خانه بر عهده زنان است.

صفایی ادامه داد: به دلیل تأکید نظام جمهوری اسلامی ایران به تقویت و استحکام بنیان خانواده و از آنجا که زنان در این خصوص نقش محوری دارند باید برای ایفای نقش بهتر زنان در خانواده و در کنار آن حضور اجتماعی فعال آنها، باید جایگاه شغلی متفاوتی نسبت به مردان برای زنان تعیین شود که یکی از این شیوه‌ها دورکاری است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در دورکاری چارچوب کار به گونه‌ای تعریف می‌شود که زنان الزامی ندارند تا از صبح تا عصر و یا 44 ساعت در طول هفته در محل کار حاضر شوند، تصریح کرد: در دورکاری می‌توان محتوای کار را به صورتی تنظیم کرد که زن با حضور در منزل و در ساعت فراغت با آرامش و امنیت روحی و روانی بالا کار خود را انجام دهد که در این صورت کیفیت کار انجام شده بهتر از زمانی خواهد بود که این فرد در محل کار حضور داشته و دائم نگرانی همسر و فرزند خود را دارد.

وی افزود: اگر بتوانیم تعریف عملیاتی مناسبی از طرح دورکاری داشته باشیم و استانداردهای کار را تعیین کنیم می‌توان گفت که دورکاری فرصت طلایی برای زنان کشور است؛ حضور زنان در خانه و دورکار کردن آنها باید به گونه‌ای باشد که انتظار اطرافیان از این زنان برای انجام فعالیت بیشتر در منزل و یا حضور در مهمانی‌ها افزایش نیابد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours