معاون مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان: آقایان نیز به بدحجابی در ظاهر خود دچار هستند

5 دی 1389

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان گفت:بدحجابی در کشور ما در زمان حاضر تنها منحصر به خانم‌ها نیست و برخی از آقایان نیز به بدحجابی و استفاده از آرایش در ظاهر خود دچار هستند.

مهدی صدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بیشتر افرادی که با ظاهر مغایر با موازین اسلامی در جامعه حضور دارند، حجاب را به عنوان یک باور قبول ندارند و این در حالی است که برخی از افرد در حال حاضر با پوشش وارد جامعه می‌شوند و بر اساس باورهای والدین خود این نوع پوشش را برای خود انتخاب کرده‌اند.
وی ادامه داد: تا زمانی که نسل حاضر ما به باور و اعتقاد محکم برای انتخاب حجاب به عنوان یک پوشش برگزیده نرسد نمی‌توان فرهنگ حجاب را به نسل بعد از خود نیز انتقال داد.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان با بیان اینکه فرهنگ حجاب و عفاف را ابتدا باید از طریق خانواده به نسل جوان آموزش داد، افزود: جوانانی که به یک باور محکم برای انتخاب حجاب به عنوان پوشش برتر دست نیافته‌اند و تنها بر اساس توصیه افراد این پوشش را برگزیده‌اند پس از ورود به جامعه و رویارویی با تجمع افکار به راحتی پوشش قبلی خود را جایگزین تفکر جامعه می‌کنند.

وی اظهار داشت: دوگانگی برخی مسئولان در برخورد با مسائل فرهنگی کشور از جمله حجاب سبب شده تا الگو‌ مشخصی برای جوان مسلمان ایرانی در انتخاب نوع پوشش وجود نداشته باشد.
صدری ادامه داد: بر اساس اصل کنش و واکنش در روان‌شناسی زمانی که الگویی به جوان داده می‌شود چه از طریق صدا و سیما و چه از طریق بازیگران سینما جوان نیز با توجه به سن الگوپذیری خود این افراد را به عنوان الگوی خود انتخاب می‌کند.

معاون پژوهشی مدرسه ملاعبدالله اصفهان تصریح کرد: اگر الگوهایی که از طریق صدا و سیما یا هر رسانه دیگری به جوان القا می‌شود الگوهای متناسب با فرهنگ اسلامی نباشند وضعیتی در نوع پوشش جوانان ایجاد می‌شود که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه بدحجابی در کشور ما در زمان حاضر تنها منحصر به خانم‌ها نیست و برخی از آقایان نیز به بدحجابی و استفاده از آرایش در ظاهر خود دچار هستند، افزود: در صورتی که نهادهای مسئول در الگوسازی برای جوانان در انتخاب نوع پوشش اقدامی انجام ندهند، الگوهای ماهواره‌ای و دیگر رسانه‌هایی که خط فکری آنها با موازین اسلامی و فرهنگ ایرانی هیچ سنخیتی ندارند به زودی به طور کامل جایگزین الگو و فرهنگ اسلامی ـ ایرانی می‌شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours