سرانه استفاده لوازم آرایشی زنان ایرانی 150 دلار است

5 دی 1389

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای خراسان رضوی گفت: آمار سرانه زنان ایرانی حدود 150 دلار است که اغلب آنها از مواد آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد را با مارک‌های متفاوت خریداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پرویز فروزان‌فر صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی اظهار داشت: افراد سودجو به خاطر تامین منابع اقتصادی خود کالاها را از مسیر قاچاق وارد کشور کرده و از این راه ضربه فراوانی را به پیشبرد اهداف اقتصادی دولت می‌زنند.

وی تصریح کرد: آمار سرانه یک خانم ایرانی حدود 150 دلار است که اغلب آنها از مواد آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد را با مارک‌های متفاوت خریداری می‌کنند.
وی اذعان داشت: 80 درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی وارد شده به کشور به صورت قاچاق و بدون مجاز صادره از گمرک و وزارت بهداشت می‌باشد و همچنین 90 درصد از آنها به صورت غیربهداشتی ساخته می‌شوند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان خراسان رضوی تاکید کرد: افراد استفاده کننده از لوازم آرایشی و بهداشتی باید به ارزان‌بودن این لوازم توجه نکنند.

وی تاکید کرد: هزینه یک لوازم آرایشی کم از مواد شیمیایی غیراستاندارد برای ساخت آن استفاده می‌شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان خراسان رضوی افزود: اغلب قاچاق کالاها از طریق شبکه‌های ماهواره به افراد تبلیغ شده و بسیاری از مردم که اطلاع کافی از پخش و عرضه آن را ندارند، و به صورت تلفنی و پیک موتوری خریداری می‌کنند.

فروزان‌فر بیان داشت: آمار ارائه شده از سوی کمیسیون سه‌گانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی نشان داده که نسبت به سال گذشته 74 درصد رشد داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان خراسان رضوی افزود: در خاورمیانه 140 تا 150 میلیون مصرف کننده از لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد که حدود 14 میلیون آنها در ایران توسط بانوان و نوجوانان ناآگاه استفاده می‌شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours