اجرای حکم مینا فرخ رضایی / تفهیم اتهام جدید به بهاره هدایت و مجید توکلی / یک سال حبس تعزیری برای درسا سبحانی / نوید محبی آزاد شد

6 دی 1389

اجرای حکم مینا فرخ رضایی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات

رهانا: مینا فرخ رضایی، از شهروندانی است که سال گذشته در جریان بازداشت‌های گسترده شهروندان معترض به نتیجه انتخابات در بهمن ماه و در منزل خود بازداشت شده بود. وی ۱۲ روز را در زندان سپری کرده و با قید قرار وثیقه آزاد شده بود.

به گزارش رهانا، سامانه خبری «خانه حقوق بشر ایران»، فرخ رضایی ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

بعد از اعتراض وی به حکم صادره پرونده فرخ رضایی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع و حکم یک سال حبس تعزیری این شهروند به ۱۰۵ روز زندان کاهش یافت.

فرخ رضایی روز شنبه برای گذراندن حکم سه ماه و نیمه خود به زندان اوین اوین مراجعه کرده است، اما از زمان ورود به زندان تاکنون با خانواده خود تماسی نداشته است.

تفهیم اتهام جدید به دو فعال دانشجویی، بهاره هدایت و مجید توکلی

کلمه: مجید توکلی و بهاره هدایت، دو فعال دانشجویی زندانی، با انتقال به شعبه چهار دادسرای اوین، با تفهیم اتهامات جدید روبه‌رو شده‌اند.

بنابر گزارش‌های رسیده به کلمه، بازپرس شعبه ۴ دادسرای اوین، اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و ” اقدام علیه امنیت از طریق تبانی علیه نظام” را به این دو دانشجوی زندانی تفهیم کرده است. بازپرس اعلام کرده که این دو زندانی به همراه یکدیگر و با همراهی رسانه‌های خارجی اقدام به تبانی علیه نظام کرده‌اند. گفته می شود این اتهامات ظاهرا مربوط به نامه‌ی منتسب به این دو فعال دانشجویی باشد که به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو) در رسانه‌ها منتشر شد و در محافل دانشجویی داخل و خارج از کشور بازتاب گسترده‌ای داشت.

بازپرس مستقر در دادسرای اوین از بهاره هدایت و مجید توکلی خواسته است، انتساب این نامه به خود را طی یک مصاحبه تلویزیونی تکذیب کنند، و گفته که در غیر این‌صورت پرونده‌ی جدیدی با اتهامات مذکور برای آنان تشکیل شده و به دادگاه ارسال خواهد شد.

بهاره هدایت و مجید توکلی که هم‌اکنون یک سال است در زندان به سر می‌برند، از سوی دادگاه، به ترتیب به ۹ سال و نیم و ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

بهاره هدایت از هفته گذشته و به دنبال ممنوع الملاقات شدن خود، دست به اعتصاب غذا زده است. گزارش‌های رسیده از زندان اوین در روزهای گذشته، حاکی از وخامت حال این فعال دانشجویی زندانی دارد، به طوری‌که او بارها به بهداری اوین انتقال یافته است.

درسا سبحانی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی– درسا سبحانی از اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی و کمپین یک میلیون امضا از سوی شعبه ی 28 دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی مقیسه به «یک سال حبس تعزیری» محکوم شد.

بر اساس این گزارش اتهام این فعال حق تحصیل بهایی، «تبلیغ علیه نظام» از طریق «عضویت در فرقه ضاله بهاییت، دسترسی به سایت های مربوط به فرقه ضاله بهاییت، عضویت در مجموعه فعالان، شرکت در نشست کمیته حق تحصیل، امضای کمپین یک میلیون امضا » است.

این فعال حقوق زنان، در تاریخ 16 اسفند 1388 در ساری بازداشت و به زندان اوین بند «2 الف» متعلق به سپاه منتقل گردید، وی در تاریخ 1 اردیبهشت 1389 پس از 45 روز با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

نوید محبی وبلاگ نویس و فعال کمپین یک میلیون امضا آزاد شد

تغییر برای برابری: نوید محبی وبلاگ نویس جوان و فعال کمپین یک میلیون امضا بعدازظهر امروز شنبه 4 دی ماه 89 از زندان آمل آزاد شد. در دادگاه اتهامات گوناگونی چون اقدام علیه امنیت ملی, تبلیغ علیه نظام, عضویت در کمپین یک میلیون امضا و… به وی نسبت داده شده است و بر این اساس دادگاه او را به سه سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم کرده است. حکم محکومیت هنوز به خود وی ابلاغ نشده است.

نوید محبی در تاریخ 27 شهریور ماه 89 بازداشت شده و مدت 3 ماه را در زندانهای آمل و ساری گذراند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours