افزایش امنیت روحی زنان بدسرپرست با افتتاح حساب جداگانه برای دریافت یارانه/ضرورت دریافت یارانه به طور مستقیم توسط زنان بدسرپرست

12 دی 1389

افزایش امنیت روحی زنان بدسرپرست با افتتاح حساب جداگانه برای دریافت یارانه

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر زنان بدسرپرست، از طریق افتتاح حساب جداگانه بتوانند یارانه خود را دریافت کنند، امنیت روحی آنان افزایش می‌یابد.

احد خیری در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه مسلماً یارانه باید به سرپرست خانوار پرداخت شود و سرپرست خانوار در نوع تخصیص آن مدیریت داشته باشد، اظهار داشت: در اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها، سرپرستان خانوارها به عنوان مدیر، وظیفه دریافت و مدیریت مالی خانواده را بر عهده دارند اما متأسفانه واریز مبالغ یارانه‌ به حساب بعضی از سرپرستان خانواده‌ها به دلیل ابتلای آنها به اعتیاد یا معلولیت جسمی و ذهنی، دغدغه نادیده گرفته شدن حقوق فرزندان و زنان بدسرپرست را به وجود می‌آورد.

وی در خصوص اهمیت شناسایی خانواده‌های بدسرپرست در زمان مناسب عنوان کرد: با شناسایی به‌هنگام خانواده‌های بدسرپرست باید از ایجاد دغدغه برای آنها جلوگیری کنیم؛ حساب اصلی یارانه‌ها در اختیار سرپرستان خانواده‌هاست و به همین دلیل اگر خانواده‌ای بدسرپرست باشد، مشکلات متعددی برای آنها ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: معتقدم برای زنان بدسرپرست که با چنین مشکلاتی مواجه هستند، بهتر است شرایطی مهیا شود تا با ارائه مدارک و مستنداتی در این زمینه برای افتتاح حساب جداگانه به زیرمجموعه وزارت رفاه مراجعه کنند و به عنوان سرپرست دوم خانواده معرفی شوند و بتوانند یارانه‌ خود و فرزندان را در حساب جداگانه‌ای دریافت کنند.

وی در ادامه بیان کرد: با این اقدام، پدر خانواده‌ای که صلاحیت ندارد، یارانه خود را از طریق حسابی جدا از حساب اعضا‌ خانواده خود دریافت می‌کند و یارانه دیگر اعضا خانواده به حساب مادر واریز ‌می‌شود تا بتواند از خانواده و فرزندان حمایت کند.

خیری در خصوص روند اثبات عدم صلاحیت برخی از سرپرستان خانوار گفت: معتقدم اگر زنی ادعای بدسرپرستی داشته باشد، با ارائه مدارک و مستندات و با تأیید مراجع ذی‌ربط می‌تواند در این زمینه اقدام کند که بهتر است برای دریافت یارانه‌ها، حسابی با نام مادر خانواده افتتاح شود.

ضرورت دریافت یارانه به طور مستقیم توسط زنان بدسرپرست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید از سوی دولت، ساز و کاری در نظر گرفته شود تا زنان بدسرپرست که همسران صالح و قابل اطمینانی ندارند، حداقل یارانه به دست خودشان برسد.

عفت شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: یارانه‌ای که به حساب سرپرستان خانوار غیر موجه پرداخت می‌شود، موجب تضییع حقوق خانواده‌های بدسرپرست خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: از سوی دولت باید ساز و کارهایی در نظر گرفته شود تا زنان بدسرپرست که همسران صالح و قابل اطمینانی ندارند، حداقل یارانه به دست خودشان برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: اگر پدر خانواده‌ای، معتاد یا بزهکار باشد طبیعتاً‌ نمی‌تواند حق خانواده‌ خود را ادا کند و باید برای این قبیل خانواده‌ها، راهکاری اندیشیده شود.

شریعتی با تأیید اینکه در خانواده‌های بدسرپرست، مادر می‌تواند به عنوان سرپرست دوم خانواده برای دریافت یارانه‌ها معرفی شود و یارانه فرزندان را نیز دریافت کند، گفت: تصور می‌کنم تاکنون تدبیری در این زمینه اتخاذ نشده است ولی از این به بعد، این مسئله باید بررسی شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours