آیین‌نامه دورکاری جایگزین مناسبی برای «کاهش ساعت کاری زنان» است

15 دی 1389

ایسنا : عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان آیین‌نامه دورکاری را جایگزین مناسبی برای «کاهش ساعت کاری زنان» دانست و در عین حال تاکید کرد : اجرای دورکاری ممکن است نیازمند اصلاح برخی قوانین باشد.

منیره نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه دورکاری به معنای خرید خدمت و انجام کار معین در زمان معین توسط کارمند است، عنوان کرد: در این صورت کاهش ساعت کاری دیگر موضوعیت نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه رییس جمهور معتقد است کار زنان و مردان نباید به صورت یکسان تعریف شود، خاطر نشان کرد: زنان به لحاظ مسوولیت در قبال خانواده‌ و فرزندان، باید در آیین‌نامه دور کاری مورد توجه ویژه‌ قرار گیرند.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان بر ضرورت اولویت قانونی زنان در استفاده از آیین‌نامه دور کاری تاکید کرد و یادآور شد: زنان دارای فرزند کوچک و دارای شرایط خاص باید دارای اولویت ویژه‌ باشند.

وی با بیان اینکه اجرای آیین‌نامه دور کاری می‌تواند فرصت‌ ویژه‌ ای برای مادران شاغل محسوب شود، عنوان کرد: از آنجا که این آیین‌نامه به صورت عام برای زنان و مردان تعریف شده است، زنان باید به طور خاص در این آیین‌نامه دیده شوند.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه احتمالا اجرای آیین‌نامه دور کاری با برخی قوانین موجود مغایر است، تصریح کرد: مراکز امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهوری باید نسبت به بررسی قوانین موجود و ارائه پیشنهاد اصلاح و تغییر آن‌ها در صورت لزوم اقدام کند، در غیر این صورت ممکن است دستگاه‌های دولتی از اجرای آیین‌نامه دور کاری به دلیل مغایرت احتمالی با قانون دیگری سرباز بزنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours