موافقت دولت با حضور مشاوران امور زنان و خانواده در شورای معاونان دستگاه‌های اجرایی

19 دی 1389

ایسنا : رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از موافقت هیات دولت برای حضور مشاوران امور زنان و خانواده در شورای معاونان دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور مشاوران وزرا در امور زنان و خانواده در بالاترین سطوح تصمیم‌گیری دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: این امر می‌تواند موجب لحاظ شدن شاخص ارتقای مقام زن و رعایت اصل تحکیم بنیان خانواده در کلیه طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولتی شود.

وی مشارکت مشاوران امور زنان در تصمیم‌گیری‌ها را پیشگیرانه، اثربخش و خروجی محور دانست و افزود: بر این اساس، پیشنهاد حضور مشاوران امور زنان و خانواده در شورای معاونان دستگاه‌های اجرایی به هیات دولت ارائه شد که پس از قرائت این طرح، با حداکثر آرا به تصویب رسید.

مجتهدزاده حمایت وزیران و اعضای دولت از این پیشنهاد را مورد تقدیر قرار داد و با اشاره به تثبیت جایگاه مشاوران امور بانوان در شورای معاونان، به تبیین شرح وظایف آنها پرداخت.

وی دراین باره توضیح داد: تبیین راهبردهای اجرای سیاست‌های مرتبط با زنان و ارتقای شاخص‌های امور بانوان در بخش مربوطه، تعیین میزان رشد این شاخص‌ها در طول پنج سال در مقایسه با وضع موجود، پایش شاخص‌های توسعه امور زنان در بخش‌های مختلف و نیز برقراری تعامل با سازمان‌های غیردولتی مرتبط با وظایف هر دستگاه از مهم‌ترین وظایف مشاوران امور زنان است.

مشاور رییس جمهور در خاتمه ابراز امیدواری کرد که حضور مشاوران امور زنان و خانواده در شورای معاونان دستگاه‌های اجرایی، سبب تسهیل شناسایی و برطرف شدن بسیاری از مشکلات زنان در بخش‌های مختلف شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours