مذاکرات مریم زندی با ارشاد ادامه دارد

19 دی 1389

رادیو زمانه: هرگاه آخرین گفت‌وگوهای مریم زندی درباره کتاب عکس‌های انقلاب با وزارت ارشاد به نتیجه نرسد، این هنرمند عکاس کتاب عکس‌های انقلاب را در فرانسه منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) مریم زندی اعلام کرد که هرگاه آخرین گفت‌وگوهایش با مسئولان وزارت ارشاد درباره انتشار کتاب مجموعه عکس‌های انقلاب به نتیجه نرسد، این کتاب را در فرانسه منتشر می‌کند.

مریم زندی مجموعه‌ای از عکس‌های انقلاب را در اختیار دارد. این عکس‌ها که از سندیت تاریخی برخوردارند با تصویری که وزارت ارشاد تلاش می‌کند از انقلاب ارائه کند، همخوان نیستند. مریم زندی به خبرگزاری ایلنا گفت هر چه که او در انتشار این کتاب کوتاه می‌آید، باز مسئولان وزارت ارشاد با انتشار آن موافقت نمی‌کنند.

به گفته مریم زندی کتاب عکس‌های انقلاب ایران سه سال است که در وزارت ارشاد معطل مانده. با این‌حال مریم زندی اظهار امیدواری کرد که این سند تاریخی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ معاصر در ایران منتشر شود.

کتاب مریم زندی درباره موسیقی ایران نیز هنوز مجوز انتشار نگرفته است. این کتاب دربردارنده عکس‌هایی از چهره‌های موسیقی معاصر ایران است.

زندی به خبرنگار ایلنا گفت: «به‌دلیل مشغله‌ بسیار نتوانسته‌ام تصویر چهره‌ چند نفر از موسیقی‌دانان کشور را عکاسی کنم تا تصاویر مورد نیاز این کتاب را تکمیل کنم. سعی می‌کنم تا سال بعد این فرصت را ایجاد کنم تا چند عکس باقیمانده را بگیرم و کتاب را در همان سال منتشر کنم.»

تهیه این کتاب که قرار است با عنوان «کتاب چهره‌های ۵» منتشر شود، هفت سال کار برده است.

به گزارش ایلنا در گالری گلستان نمایشگاهی از آثار مریم زندی برگزار شده است. در این نمایشگاه ۲۲ اثر از آثار این هنرمند عکاس عرضه شده که از آن میان تاکنون ۱۲اثر به فروش رفته است. زندی درباره‌ این نمایشگاه گفت: «این نمایشگاه با حضور تعداد زیادی از بازیگران‏‌، نقاشان و معماران و تمامی دوستانی که دعوت بوده‌اند، افتتاح شد و مورد توجه قرار گرفت. این توجه برایم رضایت‌بخش است چون احساس می‌کنم در این نمایشگاه که هدف آن اعلام حضور بنده در عرصه‌ تجسمی کشور بوده‏، به نتیجه دلخواه رسیده است.»

مریم زندی، متولد دی‏ماه ۱۳۲۵گرگان و دانش‌آموخته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. او تاکنون بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور حضور داشته است.

وی تاکنون مجموعه عکس‌هایی با عنوان ترکمن و صحرا، تک‌چهره نویسندگان در کتاب آنتولوژی داستان‏نویسی در ایران، مجموعه چهره‏های یک،‌ دو و سه با عنوان سیمایی از ادبیات معاصر ایران، سیمایی از نقاشان معاصر ایران و سیمایی از هنرمندان سینما و تئاتر معاصر ایران را به چاپ رسانده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours