دورکاری زنان در شرکت‌های خصوصی موجب ارتقای بنیان خانواده می‌شود

21 دی 1389

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر شرکت‌های خصوصی بتوانند در جهت دورکاری زنان اقدام کرده و شرایطی ایجاد کنند تا زنان بتوانند هم به فعالیت‌های اداری بپردازند و هم به امور منزل و خانواده رسیدگی کنند، در جهت تحکیم بنیان خانواده فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌شود.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه رابطه کارگر و کارفرما در شرکت‌های خصوصی بر پایه رضایت طرفین و قانون کار استوار است، اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی که برای منافع خود فعالیت می‌کنند، از ایجاد شرایط دورکاری کارمندان استقبال خواهند کرد.

وی عنوان کرد: نوع فعالیت‌های شرکت‌های خصوصی به علت رفت‌وآمد ارباب رجوع، با دورکاری تطابق ندارد ولی اگر این شرکت‌ها بتوانند در جهت دورکاری زنان اقدام کنند تا زنان بتوانند هم کارهای اداری را انجام دهند و هم به فعالیت‌ها و امور منزل و خانواده برسند، در جهت تحکیم بنیان خانواده فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌شود.

محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه در صورت تعیین راهکارهای لازم، شرکت‌های خصوصی از دورکاری استقبال خواهند کرد، بیان کرد: در این زمینه قانونی در اختیار نداریم و بر این اساس در خصوص دورکاری نمی‌توان به بخش خصوصی اجباری وارد کرد‌ مگر در خصوص شرایط خاص اضطراری که ایجاد شود.

وی با بیان اینکه رابطه کارفرما و کارگر بر مبنای رضایت طرفین است، ادامه داد: اگر زمینه‌های گسترش دورکاری زنان در ابعاد مختلف فراهم باشد و نوع کار نیز با دورکاری تناسب داشته باشد که بتوان آْن را در خانه انجام داد، از ابعاد مختلف به صرفه و صلاح است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: اگر زیرساخت‌ها برای دورکاری فراهم شود، در بحث‌های اقتصادی، ترافیکی، زمانی، مسائل اجتماعی و فرهنگی مزایای فراوانی دارد همچنین اگر دورکاری با نوع کار تناسب داشته باشد، مفید است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours