زنان کارگر آموزش “حقوق در قبال کارفرما ” را فرا می‌گیرند

22 دی 1389

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر صنایع و معادن در امور بانوان از تشکیل کمیته علمی و تخصصی بانوان صنعت‌ و معدن در چند استان کشور خبر داد و گفت: یکی از اهداف این کمیته آگاهی زنان کارگر از حقوق‌ خود در قبال کارفرما است.

ثریا ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» به تشکیل کمیته علمی و تخصصی بانوان صنعت ‌و معدن اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون این کمیته کار خود را در استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی کرمان و اصفهان آغاز کرده است.

وی از جمله اهداف کمیته علمی و تخصصی بانوان صنعت‌ و معدن را کاهش مشکلات زنان در بخش‌ صنعت و معدن دانست و عنوان کرد: شناسایی مشکلات کارگران و مدیران زن واحدهای‌ تولیدی و ارائه راهکار برای آنها از دیگر اهداف این کمیته است.

مشاور وزیر صنایع و معادن در امور بانوان ادامه داد: این کمیته‌ها از مشاور امور بانوان سازمان صنعت و معدن، مشاور بانوان استانداری، سازمان‌های تابعه استان مثل شرکت دخانیات و موسسه استاندارد تشکیل شده است و برای حل مسائل و مشکلات زنان در بخش کارگری از نماینده وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای این وزارتخانه در این کمیته‌ها شرکت می‌کنند تا بتوانیم از طریق آنها به بررسی و حل این مشکلات بپردازیم.

وی با بیان اینکه دستور العمل داخلی این کمیته تدوین شده است و هم‌اکنون دستورالعمل اجرایی این کمیته در دست تدوین است، بیان کرد: دستورالعمل کمیته علمی و تخصصی بانوان صنعت ‌و معدن مهر سال جاری در گردهمایی مشاوران استا‌ن‌ها اعلام شد که از آن تاریخ این کمیته‌ها آغاز به کار کرده و در پی بررسی مشکلات زنان و خانواده بخش صنعت و معدن است.

ظفری در ادامه اضافه کرد: ممکن است برخی از زنان کارگر به مسائل حقوقی‌‌ در زمینه مسائل شغلی خود اطلاعات کامل نداشته باشند به طور مثال می‌توان به ایجاد مهدکودک در شهرک‌ها صنعتی اشاره کرد.

وی ایجاد موسسه‌‌ روا‌نشناسی خانواده در شهرک‌های صنعتی در راستای تحکیم بنیان خانواده و افزایش اطلاعات و آگاهی کارگران در زمینه مسائل تربیتی و خانوادگی را با اهمیت ارزیابی و تأکید کرد: زنان کارگر می‌توانند از طریق کمک این کمیته که از طریق استانداری و این موسسه دریافت می‌سود، مشکلات‌شان در این زمینه را حل کنند.

مشاور وزیر صنایع و معادن در امور بانوان با اشاره به اهمیت دادن آگاهی و اطلاعات به کارگران زن عنوان داشت: از طریق دوره‌های آموزشی در راستای این کمیته می‌توان زنان کارگر را از حقوق خود در قبال کارفرما آگاه کرد به طور مثال باید حقوق کارگران از طریق حساب بانکی به آنها پرداخت شود تا اگر از سوی کارفرما برکنار شدند، مشخص شود از کارفرما چه میزان حقوق دریافت می‌کردند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours