مشاور حقوقی امور زنان : تدوین لوایح حمایت از بانوان در دستور کار است

28 دی 1389

خبرگزاری فارس: مشاور حقوقی مرکز امور زنان و نهاد خانواده ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر تدوین لوایح حمایت از بانوان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، فائزه عظیم‌زاده صبح امروز در حاشیه سفر خود به شهرستان ابرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه فعلی مرکز امور زنان و بانوان ریاست جمهوری به طور عمده پیگیری مسائل، مشکلات و نیازهای بانوان در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی است.
وی افزود: این مرکز در صدد تدوین لوایحی برای حمایت از بانوان به ویژه بانوان بدسرپرست، فاقد سرپرست و بی‌سرپرست است.

عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: این لوایح مسائلی از جمله بیمه این‌گونه زنان، تأمین نیازهای اجتماعی و از کار افتادگی، مستمری و مشکلاتی ناشی از آسیب‌های اجتماعی وارده به آنان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این لوایح در حال حاضر در حال بررسی است، اظهار امیدواری کرد: بعد از پایان بررسی‌ها، این لوایح در هیئت دولت و سایر نهادهای قانون‌گذاری نیز مورد بررسی قرار گرفته و مورد تصویب نهایی قرار بگیرد تا زنانی که دارای سرپرست مشخصی نیستند و یا بار زندگی به دوش آنان است از امکانات آن برخوردار شوند.

عظیم‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ساز و کارهای قانونی به نحوی در قانون کار و قوانین بیمه تبیین شده است که زنان بتوانند از حقوق عائله‌مندی و تکفل فرزندان و مسائل دیگر در این راستا برخوردار باشند اما این موارد کافی نیست و باید ادامه پیدا کند تا بتواند پاسخگوی نیازهای واقعی بانوان بوده و آن را تأمین کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر لایحه مرکز خانواده در مجلس که از طرف دولت ارائه شده در دست بررسی است و این لایحه به دنبال استحکام مبانی خانواده و اصول حاکم بر خانواده است و به طور قطع مسائلی که در اصول و مواد این لایحه گنجانده شده است به دنبال آن است که بتواند مشکلاتی که زنان در نظام قضایی و محاکم داشته‌اند را ساماندهی کند.
عظیم‌زاده از جمله این مشکلات به حضانت کودکان، تعدد زوجات، شیوه‌های طلاق به ویژه طلاق قضایی بانوان و … اشاره کرد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون قوانین مدنی ما در حوزه خانواده در حال اصلاح و بازنگری است تا به سمتی حرکت کنیم که متناسب با قوانین شریعت بتوانیم راهکارهای مناسبی را برای حل مشکلات زنان و مردان در محاکم قضایی داشته باشیم.
مشاور حقوقی امور زنان در نهاد ریاست جمهوری برای شرکت در همایش بزرگ «بانوی ایرانی، عصمت فاطمی» به ابرکوه سفر کرده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours