ملاقات نازنین خسروانی با خانواده اش / لغو حکم اعدام فرح واضحان / انتقال زهرا بهرامی و فاطمه خرم‌جو به بند متادون اوین / فاطمه محمدی آزاد شد

30 دی 1389

ملاقات نازنین خسروانی، روزنامه نگار زندانی با خانواده اش

خانواده نازنین خسروانی، روزنامه نگار زندانی، امروز پنج شنبه با او در زندان اوین دیدار کردند .

به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده خسروانی در این دیدار روحیه دخترشان را بسیار مناسب و مقاوم توصیف کردند .

نازنین خسروانی بیش از ۸۰ روز است که در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد . دادگاه این روزنامه نگار زندانی ۱۱ بهمن ماه سال جاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار می شود نازنین خسروانی اکنون به همراه یک زندانی دیگر در یکی از سلولهای بند ۲۰۹ نگهداری می شود. این برای سومین بار پس از بازداشت اش است که خانواده این روزنامه نگار موفق می شوند او را در زندان اوین ملاقات کنند .

نازنین خسروانی از جمله روزنامه نگاران اصلاح طلب محسوب می شود که با روزنامه های شرق، بهار، سرمایه، کارگزاران و…همکاری داشته است روزنامه هایی که همگی پس از دوران کوتاه فعالیت توقیف شده اند .

لغو حکم اعدام فرح واضحان در دیوان عالی کشور

دیوان عالی کشور حکم اعدام فرح واضحان، از شهروندانی دو روز پس از عاشورا بازداشت شده بود را لغو کرده و پرونده وی را به شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب فرستاد.

به گزارش خبرنگار رهانا، فرح واضحان در دادگاه بدوی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود. اتهام فرح واضحان شرکت در اعتراض‌های خیابانی و «محاربه از طریق همکاری با سازمان مجاهدین» اعلام شده است.

قرار است طی روزهای آینده با بررسی مجدد پرونده وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رای جدید صادر شود.

بنا بر اطلاع خبرنگار رهانا، وضعیت جسمانی این زندانی بسیار وخیم است، وی پیش از بازداشت در حال انجام شیمی‌ درمانی بوده وو هم‌اکنون غده‌ای در پای او وجود دارد که وضعیت جسمی او را بدتر کرده است به طوری که تحمل حبس برای او غیرممکن شده است.

فرح (المیرا) واضحان با این وجود و با وجود ناراحتی در ناحیه‌ی قلب در تاریخ ۱۶ آبان ماه همراه با بهاره هدایت و مهدیه گلرو، عاطفه نبوی و دیگر زندانیان سیاسی زن در زندان اوین به بند متادن زندان اوین منتقل شده و در این بند به سر می‌برد. این بند که محل نگهداری مجرمان خطرناک از جمله معتادین به مواد مخدر است سالنی در بسته در حدود ۳۰ الی ۳۵ متر است که زندانیان در آن از هوای آزاد در طول روز کم‌تر از یک ساعت می‌توانند استفاده کنند. همچنین استفاده از کتاب و کتاب‌خانه و حق استفاده از تلفن مانند دیگر زندانیان برای زندانیان محبوس در این بند میسر نیست، همچنین زندانیان محبوس در این بند تنها به صورت کابینی می‌توانند خانواده خود را ملاقات کرده و از ملاقات حضوری ممنوع‌ هستند.

وی سال‌ها خارج از کشور زندگی می‌کرده است و به خاطر دختر ١٩ ساله‌اش به ایران بازگشته است.

با این که حکم اعدام واضحان در دیوان عالی کشور لغو شده است، اما با وجود داشتن بیماری سخت بودن وی در زندان نوعی اعدام تدریجی است. وی در شهریور ماه نیز به علت وضعیت وخیمی جسمی به خاطر بیماری قلبی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده بود

انتقال زهرا بهرامی و فاطمه خرم‌جو به بند متادون زندان اوین

زهرا بهرامی، شهروند ایرانی – هلندی محکوم به اعدام و فاطمه خرم‌جو، فعال سیاسی که در بند عمومی زنان زندان اوین حضور داشتند، طی روزهای گذشته به بند متادون زندان اوین منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار رهانا، این بند که محل نگهداری مجرمان خطرناک از جمله معتادین به مواد مخدر است سالنی در بسته در حدود ۳۰ الی ۳۵ متر است که زندانیان در آن از هوای آزاد در طول روز کم‌تر از یک ساعت می‌توانند استفاده کنند. همچنین استفاده از کتاب و کتاب‌خانه و حق استفاده از تلفن مانند دیگر زندانیان برای زندانیان محبوس در این بند میسر نیست و زندانیان محبوس در این بند تنها به صورت کابینی می‌توانند خانواده خود را ملاقات کرده و از ملاقات حضوری ممنوع‌ هستند.

زهرا بهرامی به همراه مهدیه گلرو و بهاره هدایت در تاریخ ۱۶ آبان ماه به بند متادون زندان اوین منتقل شده بود اما چندی بعد به بند عمومی زندان زنان بازگردانده شد.

بر اساس این گزارش مهدیه گلرو و بهاره هدایت هم‌چنان در بند متادون این زندان حضور دارند و امکان ملاقات حضوری با خانواده از آن‌ها سلب شده است.

زهرا بهرامی، شهروند ایرانی –هلندی تبار است، که در تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده بود و حکم اعدام برای وی صادر شده است.

هم‌چنین فاطمه خرم‏جو در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد و به اتهام ارتباط با بیگانگان هم اکنون در بند متادون زندان اوین به سر می برد.

فرزانه محمدی، فعال حوزه زنان آزاد شد

هرانا : فرزانه محمدی،از فعالان حقوق زنان درشهرستان جوانرود که در ۸مارس سال قبل و همزمان با روز زن دستگیر شده بود صبح امروز و پس از تحمل ۳۱۵ روز حبس با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی از زندان اوین آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال حقوق زنان در اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشتش به مدت۲۰ روز، دست به اعتصاب غذا زده بود.

فرزانه محمدی در اسفند ماه سال گذشته به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از سوی دادگاه بدوی به ۱۰ ماه حبس محکوم شد.

فرزانه محمدی ، از فعالان حقوق زنان درشهرستان جوانرود پیش از این و در سال ۱۳۸۵ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از طریق نوشتن مقالات و گزارشات از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه به ۹ ماه زندان محکوم شده بود که با قرار وثیقه ۵۰ میلیونی از زندان آزاد شده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours