احمدی‌نژاد: شعار دو بچه کافی است متعلق به اومانیستی غربی است که می‌گوید بچه مزاحم است برو لذت ببر،

30 دی 1389

ایلنا: امروز مهمترین کار ما ساختن ایران است و زمانی پیشرفت معنا دارد که هدف مشخصی در برابر ما باشد و سوال اینکه به کجا می‌خواهیم برسیم مساله مهمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در جمع مدیران استان یزد با بیان این مطلب و ضمن تشکر از خدمات خدمتگذاران این دیار اظهار داشت: کارهای فراوانی انجام شده که موجب افتخار است و انسان وقتی سرعت پیشرفت را می‌بیند، افتخار می‌کند.

رییس جمهور با بیان اینکه باید قدر خدمت به مردم را بدانیم، گفت: به همکارانم توصیه می‌کنیم قدر فرصت خدمتگذاری را بشناسند. شما در شرایطی هستید که کمتر در تاریخ اتفاق افتاده است؛ یک مقطع سرنوشت‌ساز بوده و باور ما براین است که این فرصت، یک هدیه الهی برای تمام بشریت است و مقطع بسیار مهم عبور از همه تجربیات تاریخی و آماده شدن برای برپایی حاکمیت الله در سراسر زمین است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی متعلق به یک جغرافیا، نژاد و ملت نیست، همانطور که پیامبر اسلام به جغرافیا و گروه ملت تعلق ندارد و جمهوری اسلامی در ادامه راه انبیاء برای رساندن بشر به سر منزل مقصود است.
وی خطاب به مدیران اجرایی گفت: شما در دوره‌ای مسوولیت پذیرفته‌اید که همه انبیاء الهی آرزوی دیدن آن را داشتند و جمهوری اسلامی اصل تحقق وعده انبیاء الهی را منتشر کرده و می‌کند. بیایید راه را باز کنیم تا به رنج‌های بشر پایان داده شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: حیف است که آدم فرصت خدمتگذاری را با حتی یک میلی‌متر پایین‌تر از آن قله و اوج کمال انسانی عوض کند. ثانیه‌ها هم مهم است قدرش را بدانید.
وی تصریح کرد: باید در دو سطح کار کنیم؛ یکی سطح کلان استانی که لازم است ولی کافی نیست و سطح دوم رسیدگی به امور تک تک مردم. همچنین نباید پرداختن به مسائل کلان ما را ازامور جزیی غافل کند. برخی وقت‌ها یک کار جزیی آنقدر مهم است که بر کار کلان ارجحیت دارد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به الگوی ساختار کشور اشاره کرد و گفت: امروز مهمترین کار ما ساختن ایران است و زمانی پیشرفت معنا دارد که هدف مشخصی در برابر ما باشد و سوال اینکه به کجا می‌خواهیم برسیم مساله مهمی است.
به گفته رئیس‌جمهور، امروز الگوی رایج در دنیا که تمام نظام‌های برنامه‌ریزی دنیا براساس آن عمل می‌کنند الگوی برنامه‌ریزی توسعه است و هدف آن این است که همه کشورها به نقطه‌ای برسد که امروز نظام‌های سرمایه‌داری به آن رسیده‌اند.

وی با طرح این پرسش که آیا هدف ما از سازندگی این است که نمونه‌ای از نظام‌های سرمایه‌داری شویم و یا نخبگان ما مثلاً شخصی همچون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا شود، ادامه داد: ‌قطعا پاسخ ما منفی است. ما بدنبال جامعه‌ای هستیم که در آن محبت باشد و همه فرصت کمال و خدایی شدن را پیدا کنند و این با آنچه که آنها می‌خواهند متفاوت است. ما نمی‌خواهیم ارزش‌های اجتماعی و خانوادگی ما از بین ببرد؛ چرا که فکر می‌کنیم کمال جامعه در کمال خانواده است و باید ترسیم کنیم که به کجا می‌خواهیم برسیم و اوج قله مطلوب ما رسیدن به حاکمیت جهانی و حکومت مهدوی است.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما باید با روش‌های خود به آن نقطه برسیم و روش‌های نظام سرمایه‌داری ما را به جامعه مهدوی نخواهد رساند.
وی در عین حال تاکید کرد: من نمی‌گویم به گذشته برگردیم، اگر در دنیا فن یا علمی است باید آن را در قالب سیستم خود استفاده کنیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: با الگوی غربی برای ما اقتصادی درست کردند که همه مردم در آپارتمان زندگی کنند که آثار آن فشارها بر روح انسان است. نظام مادی غرب می‌خواهد انسان‌ها را همچون مرغداری اداره کند. ما باید این مدل را در همه زمینه عوض کنیم و اگر از خود بی‌خود شویم در چرخه‌ای می‌افتیم که انتها ندارد.
وی ادامه داد: تا زمانی که چشم ما به دست آنهاست و آنها نشانه علم و حق هستند به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. ما باید به الگوی ایرانی اسلامی برگردیم.
احمدی‌نژاد با اشاره به موضع خود در خصوص کافی نبودن دو بچه در خانواده‌ها گفت: یک روز گفتیم دو بچه کافی نیست عده‌ای مخالف کردند و فکر کردند ما جا می‌زنیم، ولی ما جلوی آمریکا هم جا نمی‌زنیم. الگوی دو بچه کافی است الگوی نابود کردن ملت‌ها است. با دو بچه ۵۰ سال دیگر چه می‌شد؟ اتفاقی که در اروپا افتاده سر ما هم می‌آید.
رییس‌جمهور تصریح کرد: وقتی تعداد بچه در خانواده‌ای ۶ تا باشد، بچه‌ها نخبه می‌شوند. نخبگان درجه یک را ببینید همه در خانواده ۵ الی ۶ و ۹ تایی بزرگ شده‌اند.

وی ادامه داد: شعار دو بچه کافی است متعلق به نظام لیبرالیست و اومانیستی غربی است که می‌گوید بچه مزاحم است برو لذت ببر. ما معتقدیم یکی از مسوولیت‌های انسان و عوامل کمال ادامه نسل است و چه کسی گفته اگر جمعیت کم باشد حتما رفاه است.
رییس جمهور در توضیح بیشتر این استدلال خود گفت: اول انقلاب ۳۵ میلیون جمعیت داشتیم و امروز با ۷۰ میلیون جمعیت وضع مردم بهتر است.
وی ادامه داد: جوان امروز ما از ترس فقر، ازدواج نمی‌کند و سن ازدواج دختران ۲۳ و پسران ۲۶ سال شده است. این تبعات روحی و فرهنگی دارد و خدا می‌گوید اگر از فقر می‌ترسی ازدواج کن خدا تورا غنی می‌کند، اما الگوی غربی می‌گوید اگر ازدواج کنی فقیر می‌شوی. اصلا چه کسی گفته هر غلطی که غربی‌ها می‌کنند اسمش اقدام انسانی است.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌گویم از توان دیگران استفاده نکنید اما نباید الگوها و ساختارهای خود را یکبار کنار بگذاریم، تصریح کرد: آیا برای تولید گوشت در کشور تنها راه، راه‌اندازی دامداری صنعتی است.

وی به تولید صنایع دستی اشاره کرد و گفت: صنایع دستی هم اشتغال است، هم هنر و زیبایی و هم همساز طبیعت انسان است، ولی با برنامه‌ریزی انجام شده متاثر از اندیشه سرمایه‌داری، صنایع دستی به کالای لوکس تبدیل شده است. چرا ما فرش و جاجیم را به دنیا صادر نمی‌کنیم؟ چرا باید هر آنچه که غربی‌ها صادر می‌کنند ما نیز صادر کنیم تا اسم‌مان بشود مدرن.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: چقدر تبلیغ می‌کردند که گوشت دنبه مضر است، الان می‌گویند مفید است یا زمانی طب سنتی ما را مسخره می‌کردند ولی امروز به‌عنوان دستاورد به خود ما تحویل می‌دهند. ما امروز در ایران بیش از ۸۵۰۰ نوع داروی گیاهی داریم که هزار و ۷۲۴ نوع آن اختصاصی ایران است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید نگاه خود را عوض کنیم و باید به الگوی ایرانی اسلامی برگردیم، تصریح کرد: ما انسان رها شده در برهوت شهوات را نمی‌خواهیم بلکه انسان قرار گرفته در ملکوت آسمان را می‌خواهیم.
رئیس‌جمهور به حضور خود در دانشگاه کلمبیا اشاره کرد و گفت: در آنجا از من پرسیدند چرا در ایران با هم‌جنس‌بازها برخورد می‌کنید، من گفتم ما در ایران به این تعداد همجنس‌باز نداریم؛ چرا که معتقدیم این کار خلاف روح انسانی و بشریت است. گفتند ما می‌گوییم درست است گفتم مگر هرچه شما می‌گویید درست است؟ شما غلط می‌کنید.
رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: با الگوی ایرانی اسلامی می‌توانیم تمام عالم را تسخیر کنیم و این وعده خداست.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours