زنان تحصیل‌کرده در جستجوی مشاغل غیردولتی باشند

4 بهمن 1389

ایسنا: مدیر‌کل تعاون خراسان جنوبی گفت: زنان فارغ‌التحصیل باید در جستجوی مشاغل غیردولتی و خصوصی باشند و دولت نیز زمینه اشتغال انفرادی، خوداشتغالی و مشاغل خانگی را برای زنان فراهم کرده است.

منطقه خراسان جنوبی، حسین خوشایند در جلسه‌ای پیرامون نحوه تشکیل اتحادیه تعاونی‌های بانوان گفت: هدف از تشکیل این جلسه استفاده از نظرات تعاونی‌های بانوان در راستای تشکیل اتحادیه خاص بانوان است.

وی افزود: زنان از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند که اگر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها توجه نشود جامعه نیز در رسیدن به اهداف خود موفق نیست.

مدیر‌کل تعاون خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی رو به افزایش است و این امر استفاده از توانمندی‌های زنان را می‌طلبد و از طرف دیگر دولت برای کوچک کردن بخش دولتی تلاش می‌کند.

خوشایند اظهار کرد: سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ نیز به دنبال افزایش سهم بخش غیردولتی در کشور است.

وی ادامه داد: وظیفه اداره‌کل تعاون هدایت و حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌ها است که افراد متقاضی می‌توانند به ادارات تعاون مراجعه و تعاونی تشکیل دهند.

مدیر‌کل تعاون خراسان جنوبی گفت: تعداد زیادی از تعاونی‌های بانوان در سطح استان به منظور توانمندسازی تعاونی‌های بانوان اداره‌کل تعاون پیشنهاد تشکیل اتحادیه تعاونی‌های بانوان را داده‌اند که در صورت موافقت این اتحادیه به صورت استانی تشکیل می‌شود.

خوشایند یادآور شد: با توجه به موافقت اکثریت تعاونی‌ها مبنی بر تشکیل اتحادیه توانمند برای پیگیری امور تعاونی‌ها مقرر شد تشکیل اتحادیه از طریق اداره کل تعاون پیگیری شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours