احضار پروین اردلان به شعبه 13 دادگاه انقلاب

4 خرداد 1387

تغییر برای برابری: پروین اردلان به شعبه 13 دادگاه انقلاب احضار شد. وی که به خاطر فعالیت در سایت های تغییر برای برابری و زنستان متهم به اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام است باید روز 12 مرداد 1387 در شعبه 13 دادگاه انقلاب حاضر شود. پیش تر جلوه جواهری هم در این پرونده احضار شده بود.

در ارتباط با همین پرونده، پروین اردلان 17 اسفند ماه سال گذشته زمانی که برای دریافت جایزه اولاف پالمه راهی سوئد بود، پس از سوار شدن به هواپیما در اقدامی غیر قانونی از سفر بازداشته شد و به وی اعلام شد که به موجب حکم قضایی ممنوع الخروج است و با گذشت دو ماه از ممنوع الخروجی وی، هنوز حکم این پرونده به وی ابلاغ نشده است. نسرین ستوده، وکیل پروین اردلان با اعلام این مطلب به سایت تغییر برای برابری گفت:”تا کنون دلیل ممنوع الخروجی ایشان نیز اعلام نشده و این یک کار کاملا غیر قانونی است که فردی را ممنوع الخروج کنند و دلیل آن به متهم اعلام نشود.”

ستوده با اشاره به اینکه هفته گذشته مجددا به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و درخواست ابلاغ حکم به موکلش را کرده است، افزود:” طبق قانون حکم ممنوع الخروجی حتما باید به متهم ابلاغ شود. اما متاسفانه علی رغم مراجعات مکرر به دادسرا و دادگاه انقلاب تا کنون حکم مذکور به وی ابلاغ نشده است.” این در حالی است که به موجب قانون، حکم مذکور تا ده روز پس از ابلاغ قابل اعتراض است اما دادگاه انقلاب همچنان از ابلاغ این حکم خودداری می کند.

ستوده با تاکید بر عدم رعایت تشریفات قانونی در این پرونده گفت:” این بی توچهی به تشریفات قانونی در قرار ممنوع الخروجی پروین اردلان نگران کننده است.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours