تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به محرومیت ۸ دانشجوی دختر

11 خرداد 1387

خبرنامه امیرکبیر: بیش از ۲۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در اعتراض به احکام کمیته انضباطی این دانشگاه در خصوص ۸ دانشجوی دختر تجمع کردند.

روز چهارشنبه ۸ تن از دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی شیراز پس از احضار تلفنی به کمیته انضباطی بلافاصله حکم یک ترم محرومیت از تحصیل به آنان ابلاغ شد. از طرف کمیته انضباطی علت صدور این احکام آنچه که آن را “بد حجابی در محیط دانشگاه ” خوانده شده است، عنوان شد. جالب اینکه این دانشجویان قبلا به کمیته انضباطی احضار نشده بوده اند و بلافاصله پس از اولین احضار (آن هم به صورت تلفنی) به کمیته انضباطی، این احکام در مورد آنان صادر گشته و به دانشجویان هیچ فرصتی جهت تفهیم اتهام و دفاع از خود داده نشده است.

پس از اینکه این دانشجویان در کمیته انضباطی به این حکم غافلگیر کننده اعتراض می کنند، از طرف دکتر حسام الدینی معاون دانشجویی و رییس کمیته انضباطی به آنان گفته می شود علت صدور این حکم، نامه ۱۱ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز به کمیته انضباطی بوده است که در این نامه این ۱۱ دانشجو اظهار کرده اند که پوشش این ۸ دانشجوی دختر باعث تحریک جنسی آنان شده است! و کمیته انضباطی نیز اعلام کرده است که نامه این ۱۱ دانشجو حجت محکمی برای صدور حکم بوده و نیازی به اظهارات دانشجویان دختر احساس نشده است! نکته جالب توجه این است اکثر این دانشجویان دختر از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز هستند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دقایقی پس از انتشار این خبر در دانشگاه، دانشجویان به صورت خود جوش مقابل کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی شیراز با برگزاری تجمع نسبت به صدور احکام به این شکل اعتراض کردند و خواستار لغو فوری آن شدند. دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد هایی خشم خود را از صدور این احکام به نمایش گذاشتند. گفتنی است حضور چند تن از مسوولین دانشگاه در بین دانشجویان به عنوان گفتگو و جهت ایجاد تفرقه در بین دانشجویان بی نتیجه ماند. دانشجویان در پایان این تجمع که تا ساعت ۶ عصر ادامه پیدا کرد عنوان کردند که در صورت عدم لغو این احکام از ابتدای هفته آینده به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است دانشگاه صنعتی شیراز بیش از ۱۰۰۰ دانشجو دارد و قریب به ۳ سال از تاسیس آن می گذرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours