طرح ارتقای امنیت اجتماعی از قزوین تا تبریز

◀️  دستگیری ۹۵ زن در قزوین به خاطر حجاب

به گزارش سایت میدان، یک مقام مسوول در پلیس استان قزوین از دستگیری ۹۵ نفر در ارتباط با عدم رعایت حجاب اسلامی در قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران ضمن تاکید بر ادامه طرح ارتقاء امنیت اخلاقی در استان، با اشاره به ۲۰۰۰ مورد تذکر و ارشاد به زنان بدپوشش برای رعایت حجاب اسلامی خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۵ نفر از افرادی که حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کرده‌اند توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

سرهنگ شعبانی همچنین، تعطیلی شش سفره‌خانه بدلیل نداشتن مجوز و همچنین تعهد کتبی از ۱۸ واحد دیگر مبنی بر لزوم رعایت مقررات و شئونات اسلامی را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت نام برد.

◀️  دستگیری 67 نفر در استان آذربایجان شرقی به خاطر حجاب

به ‌گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدعلی نصرتی، فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با مظاهر فساد، آلوده‌کنندگان محیط اجتماعی و اوباش بشدت برخورد می‌شود.

به‌گفته وی، ۵۷۵‬ نفر مرد و زن نیز به اتهام داشتن رابطه ناسالم طی دوماه اخیر دستگیر شدند. وی بر لزوم رعایت حجاب اسلامی از سوی بانوان در سطح استان در چارچوب طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: از اول سال جاری‪ ۱۴‬هزار و‪ ۵۶۰‬ مورد تذکر و ارشاد ارائه شد و‪ ۱۸‬ نفر مرد و ‪ ۴۹‬ نفر زن دستگیر شدند.

◀️  دستورالعمل جدید به تاکسی‌ها برای سوار نکردن زنان بدحجاب در اصفهان

در خبر دیگری به نقل از خبرنامه امیرکبیر آمده است: رئیس ستاد احیاء امربه معروف شهرستان اصفهان گفت: از تاریخ ۱۵ خرداد‌ماه سال ‌جاری، تمامی مسافرکشهای شهری موظف به تذکر و سوار ننمودن مسافرین بدحجاب در سطح شهر اصفهان هستند.

مظفر حاجیان در دومین کمیسون مبارزه با مفاسد اجتماعی استان اصفهان، با انتقاد از عملکرد سازمان تاکسیرانی افزود: سوار نمودن دو نفر مسافر در جلو وسیله نقلیه کاری خلاف مقررات است. وی همچنین گفت: طرح جلوگیری از حضور دوچرخه‌سواران زن در سطح شهر به خوبی اجرا شده است و جا دارد کار بیشتری روی آن صورت بگیرد.

رئیس ستاد احیاء شهرستان اصفهان با هشدار نسبت به نقش ماهواره‌ها بیان داشت: ‌”متأسفانه در حال حاضر ماهواره‌ها در خانواده‌های مذهبی نیز جای خود را باز کرده است که این یک زنگ خطر جدی است.”

معاونت سازمان‌های اجرایی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه راه نفوذ دشمن به جامعه از طریق اشاعه فرهنگ غربی است، اظهار داشت: “باید نسبت به این موضوع هشیاری بیشتری داشته باشیم و از اشاعه سی‌دی‌های مبتذل و آنچه باعث انحراف و دور شدن جوانان از مذهب می‌شود، جلوگیری کنیم.”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours