چرا (بعضی) مردان هنوز از فمینیسم می ترسند؟

۱ min read

دکتر مایکل کافمن / ترجمه نریمان رحیمی-14 دی 1391

مدرسه فمینیستی: سخت بر این باورم که مردان هم نفع فراوانی از فمینیسم عایدشان می شود. این موضوعی بوده که طی سی سال گذشته بطور عمومی درباره ی آن گفته و یا نوشته ام و یکی از آخرین کارهایم کتاب “راهنمای مردان درباره ی فمینیسم”* است که همراه با مایکل کیممل نوشته ایم. در اینجا نیز می خواهم به این موضوع بپردازم که چرا برخی از مردان هنوز از فمینیسم می ترسند؟


دلیل اول: وا دادن در برابر چالش ها کار سختی است

بگذارید با موضوع مستقیما رو در رو شویم. شما نمی توانید بدون شکستن تخم مرغ ها املت درست کنید. در موضوعی که به ما مربوط می شود تخم مرغ ها آن شکل هایی از قدرت و امتیازها هستند که مردان بطور سنتی از آن برخوردار شده اند:

◀️  بخش هایی از رسانه های همگانی به کار قابل توجه شان روی فمینیسم ادامه می دهند. از مردم در بسیاری از کشورها درباره ی مسائل مشخص برابری جنسیتی یا خشونت علیه زنان بپرسید. بسیاری (و در بعضی کشورها اکثریت) آنها در پاسخ های شان در یک جایگاه فمینیستی قرار می گیرند. ولی اگر از آنها بپرسید که آیا با فمینیسم موافق اند، چند قالب کلیشه ای از اینکه چه کسی فمینیست است می آورند و بالاخره می گویند: “نه!”.

و سرانجام اینکه زنان فمینیست و مردان هوادر فمینیسم هنوز کار بسیار موثری روی تغییر و تحول جریان غالب جامعه انجام نداده اند. اگر ما براستی و صادقانه بر این باوریم که آراء و ایده های ما عادلانه و درست هستند، پس هر کدام از ما باید آنها را با دیگران به اشتراک بگذاریم. ما نباید از کار کردن روی جریان غالب اجتماعی بهراسیم. ما نباید از تفاوت های میان خودمان وحشت داشته باشیم بلکه بر عکس باید راههایی را برای کار کردن با آنها که ما را متحد طبیعی شان نمی دانند پیدا کنیم. باید بر سر اینکه با هم متفاوت هستیم توافق کنیم. همچین ما نباید از اشتباه کردن و کامل و بی نقص نبودن بترسیم.

پانوشت:

* Guy’s Guide to Feminism

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours