جنجال بر سر طلاق یک زن و مرد مسلمان در فرانسه

16 خرداد 1387

وکلای یک زن و شوهر مسلمان که کار آنها به طلاق کشید و دلیل طلاق آنها در فرانسه بحثهای زیادی را برانگیخت دولت فرانسه را به دلیل تقاضای تجدید نظر از دادگاه درباره این حکم طلاق مورد انتقاد قرار دادند.

پس از اینکه یک مرد مسلمان دریافت که همسرش در هنگام ازدواج باکره نبوده و در این مورد به او دروغ گفته است، از دادگاه تقاضای طلاق کرد و دادگاه نیز با تقاضای او موافقت کرد.

وکلای این زن و مرد مسلمان می گویند که طرفین حکم دادگاه را پذیرفته بودند و لزومی نداشته است که دولت این موضوع را در سطحی بزرگ مطرح کند و باعث برانگیخته شدن بحثهای زیادی در باره زندگی موکل های آنها شود.

رشیده داتی وزیر دادگستری فرانسه (که زنی مسلمان است) در ابتدا از حکم دادگاه درباره صدور مجوز طلاق دفاع کرده بود ولی بعد از اعتراضهای سازمانهای طرفدار حقوق زن خواهان تجدید نظر دادگاه در این باره شد.

این سازمانها جدا شدن این مرد مسلمان به دلیل افشا شدن عدم بکارت زن در هنگام ازدواج را مطابق معیارهای غربی نمی دانستند و با آن مخالف بودند.

ولی دادگاه استدلال کرد که همسر این مرد در هنگام ازدواج دروغ گفته بود و به این دلیل دادگاه با تقاضای مرد برای طلاق موافقت کرده است.

از این مرد به عنوان یک مهندس یاد شده که با دختری مسلمان که 10 سال کوچکتر از خود بود ازدواج کرد و یکی از شرایط ازدواج او با این دختر باکره بودن دختر بوده است.

وکیل این زن می گوید که موکلش حکم طلاق را پذیرفته است و تقاضای تجدید نظر در صدور این حکم را رد می کند.

او اضافه کرده که موکلش از کسی نخواسته است تا در زندگی شخصی اش دخالت کند و به دلیل مطرح شدن این بحثها در جامعه شدیدا تحت فشار روانی قرار گرفته است.

افشا شدن عدم باکره بودن این زن در هنگام ازدواج می تواند به فشارهای روانی علیه او منجر شود، زیرا در میان بسیاری از مسلمانان محافظه کار این امر ناپسند دانسته می شود.

در حکم طلاق از مذهب زوج ذکری به میان نیامده است و دو طرف نیز این حکم را پذیرفته اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours