فعالان جنبش زنان بامداد جمعه آزاد شدند

24 خرداد 1387

کانون زنان ایرانی: هشت نفر از فعالان جنبش زنان و روزنامه نگاران حوزه زنان توسط نیروهای امنیتی و پلیس امنیت تهران که دیروز بازداشت شده بودند،بامداد امروز جمعه به قید ضمانت آزاد شدند.

بازداشت شدگان پس از آزادی گفتند همگی تحت بازجویی قرار گرفته و بدون اینکه تفهیم اتهام شوند، در باره عقاید و فعالیت هایشان مورد سوال قرار گرفتند. دیرو ، نسرین ستوده وکیل و مدافع حقوق زنان و کودکان، آیدا سعادت، جلوه جواهری، ناهید میرحاج، سارا لقمانی و نفیسه آزاد فعالان جنبش زنان و فریده غائب و ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگار بازداشت شده بودند.

دیروز قرار بود تعدادی از فعالان جنبش زنان در گالری راه ابریشم تهران سالروز 22 خرداد، روز همبستگی زنان را گرامی بدارند اما آنها هنگام مراجعه به این گالری با درهای بسته و حضور نیروهای انتظامی و امنیتی و ممانعت شان برای برگزاری این نشست مواجه شدند. این در حالی است که پیش از این مدیریت این گالری فرهنگی موافقت خود را با بر گزاری این مراسم اعلام کرده بود اما با فشار نیروهای انتظامی و امنیتی مجبور شد درهای گالری را بر میهمانان و سخنرانان این مراسم ببندد. این زنان همگی در برابر در گالری راه ابریشم بازداشت شده بودند.

بر اساس اطلاعیه شماره دو کمیته هماهنگی برگزار کننده این مراسم مقامات مسوول در تمام دوسال گذشته از دادن مجوز به فعالان جنبش زنان برای برگزاری تجمع مسالمت آمیز خودداری کرده اند و هرگونه تجمع محدود آنها را نیز مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده اند و حتی در برخی از موارد مانع برگزاری هرگونه گردهمایی این فعالان در خانه های شخصی شان شده اند.گروه هماهنگی اظهار تاسف کرده است که نیروهای امنیتی از برگزاری یک مراسم آن هم با حضور جمع محدود صد و پنجاه تا دویست نفره و در یک محیط سربسته به وحشت می افتند و از برگزاری آن ممانعت می کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours