دختر دانشجوی زنجانی بازداشت شد

31 خرداد 1387

در سایت ببینید: ایسنا

دادستان عمومی و انقلاب زنجان خبر داد که دو متهم حادثه دانشگاه زنجان در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا – منطقه زنجان، جعفر گل‌محمدی، دادستان عمومی و انقلاب زنجان در نشستی مطبوعاتی به حادثه دانشگاه زنجان و اقدامات قضایی صورت گرفته در این‌باره اشاره کرد و گفت: ارتباط ناصحیح عاملان حادثه دانشگاه زنجان، محرز شده و هر دو متهم این پرونده، در حال حاضر با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند لذا تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

گل محمدی ادامه داد: با کسانی که در این ماجرا تشنج آفرینی کرده و از وقوع بزه، مطلع و به مراجع قانونی اطلاع نداده‌اند، برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

وی یادآور شد: در طول سه ماه گذشته در برخی از دوایر دولتی، با برداشت‌های غیرقانونی مواجه بوده‌ایم که این مساله نیز در حال پیگیری و رسیدگی است.

رییس کل دادگستری استان زنجان نیز گفت: ارتقای دانش حقوقی مردم و استفاده از مشارکت شورای حل اختلاف از جمله دلایلی است که موجب شده تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش یابد.

به گزارش ایسنا- منطقه زنجان، جمال انصاری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با گرامیداشت یاد و نام شهید بهشتی تصریح کرد: قوه قضاییه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، با یاد و نام شهید بهشتی عجین شده و اندیشه‌های والای ایشان در شکل‌گیری و بالندگی آن، سهم بسزایی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: قوه قضاییه متولی سخت‌ترین و برجسته‌ترین خدمات حقوقی و غیرحقوقی به مردم است به‌گونه‌ای که مردم در هر شرایطی از خدمات آن استفاده می‌کنند.

انصاری گفت: در سال 87 رویکرد دادگستری زنجان به نحوی خواهد بود که مردم استان بیشتر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از مشارکت‌های مردمی، اصلاح بینش‌ها و بهره‌گیری از روش‌های نوین در تشکیلات قضایی و نتیجه‌مند کردن فعالیت‌ها و تلاش‌ها از جمله اقدامات این دستگاه است.

وی یادآور شد: قوه قضاییه در راستای اجرای اصلاحات و متأثر از بیانات مقام معظم رهبری، پیشرفت‌های خوبی در سال گذشته داشته و در این راستا دادگستری استان نیز به عنوان دستگاهی کارآمد و با استفاده از همه ظرفیت‌های تشکیلاتی خود، در جهت نیل به اهداف حرکت کرده است.

انصاری افزود: اقداماتی همچون کوتاه کردن زمان خدمات رسانی به مردم، استفاده از متغیرهای مثبت و نو، مکانیزه کردن روند پیگیری پرونده‌های قضایی و همچنین شفاف‌سازی روند امور موجب شده، دادگستری استان در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گیرد.

انصاری گفت: اغلب دعاوی مطرح شده در دادگستری استان زنجان، دعاوی حقوقی، خانوادگی و اختلافات ملکی است لذا امیدواریم مردم بیشتر جهت مشاوره و راهنمایی در این موارد به دادگستری مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، 55 هزار پرونده در دادگاه‌ها و دادسراهای استان و 65 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف تشکیل شده است اما با این وجود به 60 هزار پرونده در دادگاه‌ها و دادسراهای استان و 67 هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی و حکم صادر شده است.

انصاری افزود: براساس آخرین آماری که وجود دارد، 7 هزار پرونده در تشکیلات قضایی استان در حال رسیدگی است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours