نماینده مشهد: بعید است در مجلس هشتم فراکسیون زنان تشکیل شود

4 تیر 1387

در سایت ببینید: ایسنا

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: لزومی ندارد فراکسیون زنان با وجود تنها 8 نماینده زن در مجلس
تشکیل شود.

عفت شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، اظهار داشت: بعید می‌دانم که در این دوره از مجلس فراکسیون زنان تشکیل شود و بهتر است خانم‌های نماینده در دیگر فراکسیون‌ها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: از 8 زن حاضر در مجلس، در حال حاضر 3 نفر در کمیسیون آموزش و تحقیقات، 2 نفر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، یک نفر در کمیسیون اجتماعی، یک نفر در کمیسیون فرهنگی و یک نفر در کمیسیون حقوقی عضویت دارند.

شریعتی با بیان این‌که در دوره قبل مجلس 13 نماینده زن در مجلس حضور داشتند، اما این دوره تنها 8 زن در مجلس حاضر هستند، گفت: این مساله دلایل مختلفی دارد و می‌بایست کارشناسی‌های لازم جهت این مساله صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش تعداد نمایندگان زن در دوره هشتم در حالی اتفاق افتاده است که بانوان 55 درصد جمعیت رای دهندگان انتخابات مجلس هشتم را دارا بودند.

شریعتی ادامه داد: در رابطه با این اتفاق می‌توان گفت که شاید زمینه مناسبی برای حضور بانوان در مجلس فراهم نشده بود، علاوه بر این‌که شرایط برابر رقابت، برای خانم‌ها و آقایان وجود ندارد.

وی بیان کرد: همه گروه‌های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب ترجیح می‌دهند، کاندیدای پیشنهادی آنان یک آقا باشد و حتی متاسفانه گاهی عنوان می‌شود، چه دلیلی دارد که یک خانم هم در لیست حضور داشته باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علت این مساله حتی توانایی بیشتر آقایان نسبت به خانم‌ها هم نیست، افزود: دلیل این مساله این است که در کشور ما تمایل بیشتری برای سپردن مسوولیت‌ها به آقایان وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت مثبت نگرش بانوان به یکدیگر افزود: می‌بایست در این زمینه در جامعه فرهنگ سازی صورت گیرد و عمده فعالیت در این راستا نیز به عهده خود خانم‌ها است.

شریعتی عنوان کرد: زنان ما باید بیش از هر چیز خود در زمینه مسایل خود حساسیت داشته باشند.

نماینده مردم مشهد اظهار کرد: اگر به عنوان مثال به جای 8 زن، 50 زن از 290 نماینده حاضر در مجلس، زن بودند، به طور یقین زمینه احقاق حقوق بانوان و ایجاد قوانین مدافع زنان بیش از پیش ایجاد می‌شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد: 23 نفر در این کمیسیون حضور دارند و من به عنوان تنها زن حاضر در این کمیسیون عضویت دارم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours