اطلاعیه روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به دستگیری بهاره هدایت و محمد هاشمی

25 تیر 1387

در سایت ببینید: خبرنامه امیرکبیر

روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعتراض به بازداشت محمد هاشمی و بهاره هدایت، دو عضو شورای مرکزی این اتحادیه، برخوردهای اخیر با دانشجویان را تاوان افشای رسوایی معاون انتصابی دانشگاه زنجان و پیروزی های متعدد دانشجویان دانست.

از هفته گذشته و در آستانه ۱۸ تیر تا کنون نزدیک به ۲۰ نفر از دانشجویان در مشهد، تهران و زنجان بازداشت شده اند. در این اطلاعیه بازداشت های گسترده دانشجویان در روزهای اخیر به عنوان پروژه ای برای ایجاد رعب و وحشت در میان فعالین دانشجویی است بیان شده تا بدین وسیله از میزان انتقادات فعالین دانشجویی کاسته شود. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

دستگیری های اخیر تاوان افشای رسوایی زنجان و پیروزی های متعدد دانشجویان است

متاسفانه چندی است شاهد برخوردهای شدید امنیتی با فعالین دانشجویی از جمله برخی از اعضای این اتحادیه در نقاط مختلف کشور هستیم و در نهایت نیز دو عضو شورای مرکزی این اتحادیه-محمد هاشمی و بهاره هدایت- با یورش نیروهای امنیتی به منزلشان دستگیر شدند.

اما آنچه در این میان حائز توجه است:

۱- دستگیری گسترده فعالین دانشجویی به خصوص اعضای این اتحادیه در ادامه پروژه ایجاد رعب و وحشت در میان فعالین دانشجویی است تا بدین وسیله از میزان انتقادات فعالین دانشجویی کاسته شده و سرپوشی بر نقاط ضعف دولت مردان به ویژه مدیران ناکارآمد وزارت علوم گذاشته شود.

۲- موج گسترده برخوردهای اخیر از سوی دیگر حکایت از انتقام گیری مدیران ناکارآمد از فعالین دانشجویی دارد. در واقع پس از مقاومت دانشجویان دانشگاه های مختلف به ویژه سهند، تربیت معلم، زنجان، همدان، شیراز و … و کسب پیروزی های متعدد که در مورادی مانند رسوایی دانشگاه زنجان، برای دولتمردان بسیار گران تمام شد، اکنون این افراد درصدد انتقام جویی از دانشجوبان بر آمده اند.

۳- البته در این میان رسانه های همسو با دولت از جمله خبرگزاری فارس و روزنامه های ایران و کیهان تمام تلاش خود را برای زمینه سازی برای این برخوردها به کار بسته اند و ضمن تلاش برای سرپوش نهادن بر ناکارآمدی مدیران دولت نهم و انحراف افکار عمومی از رسوایی هایی همچون رسوایی دانشگاه زنجان، کوشیده اند با ایراد اتهامات واهی مانند تلاش جهت “ایجاد آشوب در آستانه ۱۸ تیر” ،”ارتباط با عناصر خارج از کشور” ، “پیگیری مقاصد سیاسی در تجمعات صنفی” که بارها کذب بودن آنها اشکار شده است زمینه های لازم برای برخورد با فعالین دانشجویی را فراهم نمایند.

۴- آنچه این در میان محل تاسف است سکوت بسیاری از احزاب و جریان های سیاسی در قبال دستگیری های گسترده روزهای اخیر است که نه تنها سکوتشان، بلکه گاه موضع گیری های نسنجیده برخی افراد با سابقه سیاسی خود به عاملی جهت برخورد با فعالین دانشجویی بدل شده است. واقعیت آن است که بسیاری از فعالین دانشجویی اکنون هزینه انتقاداتی را می پردازند که بخشی از آن وظیفه احزاب سیاسی است که متاسفانه در این زمینه هم سکوت نموده اند و جالب آن که گاه این برخوردها نیز خود برای پرونده سازی برای آن احزاب صورت می گیرد و در این میان تنها برخی از احزاب نزدیک به مجموعه به دفاع از حقوق دانشجویان می پردازند.

در پایان دفتر تحکیم وحدت ضمن محکوم نمودن برخوردهای با فعالین دانشجویی در روزهای اخیر، خواستار آزاد شدن هر چه سریعتر این دانشجویان به ویژه اعضا شورای عمومی و دو عضو شورای مرکزی این اتحادیه می باشد و ضمن تشکر از افراد و گروههایی که به برخوردهای اخیر اعتراض نموده اند، خواستار عکس العمل قاطع سایر گروهها می باشد و به مسئولین و رسانه های همسو با آنان یادآور می شود، کذب بودن اتهامات واهی وارده به فعالین دانشجویی بارها به اثبات رسیده است و مسئولین بهتر است با پذیرش اشتباهات و تلاش در جهت اصلاح امور، از فرافکنی و برخوردهای قهرآمیز با فعالین دانشجویی جهت سرپوش نهادن بر اشتباهاتشان خودداری نمایند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours