تماس تلفنی روناک صفازاده و هانا عبدی از زندان سنندج

23 بهمن 1386

به گزارش وبلاگ «گورین بو یه‌کسانی»؛ خانم‌‌ها فاطمه گفتاری، روناک صفازاده و هانا عبدی از اعضای انجمن زنان آذرمهر سنندج که مدت چندین ماه است در بازداشت به سر می‌برند طی تماسی تلفنی از زندان مرکزی سنندج با خانم نگین شیخ‌الاسلامی دبیر انجمن آذرمهر از وضعیت خود و شرایط زندان سخن گفته‌اند…

نگین شیخ‌الاسلامی در گفت‌و‌گو با سایت گورین بو یه‌کسانی می‌گوید: آن‌ها در این تماس کوتاه تلفنی تأکید کردند که ما هیچ گناهی غیر از حق‌خواهی نداریم و تنها جرم‌مان تلاش برای برابری انسان‌ها بوده، انسان‌هایی که به واسطه‌ی ملیت و جنسیت خود در این کشور مورد تبعیض قرار گرفته‌ و می‌گیرند. ما به نام انسان خواهان حقوق انسانی خود بوده‌ایم و در مقام یک شهروند خواسته‌ایم تا به حقوق شهروندی‌مان احترام گذاشته شود و امروز پس از گذراندن ماه‌ها حبس در شرایط زجرآور به جرم ناکرده و اتهامات واهی که به ما نسبت داده‌ شده ذره‌ای از باورها و اعتقادات‌مان کاسته نشده و چه بسا با مشاهده شرایط زندان و برخورد با زنان زندانی بیش از پیش به حقانیت خواسته‌های‌مان پی برده‌ایم.

هانا و روناک و فاطمه گفتاری (مادر یاسر گلی که او نیز بیش از 4 ماه را در بازداشت می‌گذراند) در بخش دیگری از صحبت‌های‌شان به زنانی اشاره کرده‌اند که به تعبیر آنان سال‌هاست در فراموش‌خانه‌های ندامت به سر می‌برند و کسی از آن‌ها خبری نگرفته و حتی برخی از خانواده‌ها وجود آنان را انکار می‌کنند و نبودشان را ترجیح می‌دهند بر حضورشان در زندان. این زنان اکنون که فعالان زن و یکی از مادران صلح و آشتی را در کنار خود می‌بینند نه به راحتی اما آرام آرام اعتماد می‌کنند و درد دل خویش را بر زبان می‌آورند و از مشکلات خانوادگی و اجتماعی که تأثیر بسیار داشته بر روانه ساختن آن‌ها به زندان و وضعیت نامطلوب زندان و رفتار نامناسب زندان‌بانان و … می‌گویند به این امید که صدای‌شان پژواکی یابد.

دبیر انجمن زنان آذرمهر در پایان به نقل از دوستان دربندش خطاب به مدافعان حقوق بشر و فعالان جنبش زنان گفت: ما تروریست نیستیم و فعالیت‌های‌مان تنها در جهت رفع تبعیضات جنسیتی و ملیتی بوده و هدف‌مان برقراری صلح و ایجاد آشتی در سرزمین و میان مردم‌مان. و این تماس کوتاه با این جمله‌ی کوتاه خاتمه می‌یابد “ما را فراموش نکنید…”

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours