لاله افتخاری نماینده مجلس: واکنش به لایحه از سر احساسات و سیاست زدگی است/ منتقدان به لایحه پیشنهادات خود را به فراکسیون ارائه دهند

31 مرداد 1387

خانه ملت: “لاله افتخاری” که در گفتگو با خبرنگار خانه ملت سخن می‌گفت ضمن دفاع از کلیت این لایحه اظهار داشت: با تلاش‌هایی که در مجلس هفتم برای حمایت از حقوق زنان و خانواده صورت گرفت این طرح تهیه و ارائه شد اما در مراحل نهایی دولت با افزودن یک ماده که به ماده 23 معروف است آن را به مجلس آورد.

نماینده مردم تهران بازتاب‌ها و انتقاداتی که از سوی جامعه صاحبنظران و بویژه زنان در ارتباط با این بند که براساس آن به مردان اجازه داده می‌شود در صورت احراز توانایی مالی و تعهد به اجرای عدالت بین همسران، می‌توانند مجددا ازدواج کنند را نوعی واکنش از سر «احساسات» و «سیاست زدگی» تحلیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف انتقاداتی که از سوی برخی گروه‌ها در جامعه نسبت به ماده 23 مطرح شده، این بند براساس واقعیت‌های جامعه تهیه شده است.

افتخاری خاطرنشان کرد: بررسی‌های میدانی صورت گرفته نشان داده که این لایحه می‌تواند به کاهش اطاله دادرسی، قضازدایی (کاستن از بار قضایی در پرونده‌ها) و رفع ابهامات و تعارضاتی که در قوانین قبلی وجود داشته کمک کند.

نماینده تهران در پاسخ به این سوال که فراکسیون زنان مجلس چه نظری نسبت به این لایحه دارد گفت: فراکسیون هنوز به جمع بندی نهایی در این خصوص نرسیده است.

وی افزود: از صاحبنظران و منتقدان دعوت می کنیم تا پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به فراکسیون ارائه دهند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours