تبلیغ سایت های حامی دولت در فواید چند همسری

5 شهریور 1387

خبرنامه امیرکبیر: در حالیکه لایحه جدید موسوم به “حمایت از خانواده” باعث اعتراضات گسترده زنان و فعالان اجتماعی شده است، برخی از سایت های حامی دولت با درج اخباری با عنوان “فواید چند همسری” در تلاش برای زمینه سازی برای تصویب این لایحه ضدخانواده می باشند.

به گزارش خبرنامه امیرکیبر، روز گذشته سایت شیعه آنلاین در خبری در “فواید چند همسری” و در نتیجه “افزایش طول عمر” نوشت. این سایت مدعی شد که طی تحقیقاتی در دانشگاه شفیلد انگلستان مشخص شده است که “چند همسری” فواید بسیاری از جمله افزایش طول عمر مردان دارد. در خبر این سایت آمده است: “به گزارش شیعه آنلاین، این بررسی‌ها نشان می دهد “چند همسری” یا به اصطلاح فقهی “تعدد زوجات” طولانی تر شدن عمر را ۱۲ % افزایش می دهد.”

سایت جهان نیوز یکی دیگر از سایت های زنجیره ای حامی دولت نیز این خبر را منتشر کرده است.

در لایحه جدید موسوم به حمایت از خانواده دو ماده وجود دارد که باعث اعتراض فعالین حقوق زنان شده است. طبق ماده ۲۳ این لایحه که راجع به ازدواج مجدد است، مرد می‌تواند از دادگاه ازدواج مجددش را تقاضا کند و دادگاه بعد از بررسی، اگر به این نتیجه رسید که مرد توانایی مالی داشته باشد این اجازه را برای صادر می کند. ماده ۲۵ این لایحه نیز درخصوص مهریه‌های بالای عرف است. طبق این ماده اگر کسی مهریه‌ای بالای مبلغی که در آیین‌نامه‌ای آن مشخص شود، در نظر بگیرد باید مالیات بپردازد.

این دو ماده در لایحه‌ای اولیه ای که قوه‌ قضاییه به دولت ارائه کرد، وجود نداشته و سپس دولت این دو ماده را به لایحه اضافه کرده است.

روز یکشنبه نیز خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) طی خبری در خبری با نام بردن از طیف گسترده ای از فعالین سیاسی، به دلیل انتقاد این افراد از “لایحه حمایت از خانوداه” علیه آنان موضع گرفت.

این زمینه سازی ها برای تصویب لایحه ضدزن و ادعاهایی مبنی بر تحقیق در مورد “فواید داشتن چند همسر” در انگلستان در حالی توسط رسانه های حامی دولت مطرح می شود که داشتن چند همسر در کشورهای غربی نه تنها امری غیراخلاقی می باشد، بلکه در برخی از کشورها جرم محسوب می شود.

لازم به یادآوری است چندی پیش بیش از ۲۲۰۰ نفر از فعالین سیاسی و اجتماعی به فراخوان ائتلاف گروهها و فعالان جنبش زنان علیه لایحه موسوم به «حمایت از خانواده» پیوستند و خواستار عدم تصویب این لایحه در مجلس شدند. قرار است این لایحه به زودی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours