دخالت پلیس امنیت و ممانعت از برگزاری مراسم دیدار با زندانی آزاد شده/ محبوبه کرمی

8 شهریور 1387

مدرسه فمینیستی: محبوبه کرمی – پس از70 روزکه درزندان اوین بازداشت بودم قرارشد که روزپنجشنبه8/6/87تعدادی از دوستانم برای دیدن من بیایند. ساعت 30/5بعدازظهر تعدادی از میهمانان رسیده بودند ومنتظر بقیه آنان بودیم که زنگ منزل ما به صدا درآمد فکر کردیم که مهمانها هستند اما پلیس امنیت بود که عنوان میکرد محبوبه کرمی باید بیاید بیرون، مادرم به جلوی در رفت وپس از چند دقیقه آمد وگفت مامورین میگویند مهمانها باید بروند و مامورین پلیس امنیت وارد حیاط ماشدند در حالیکه مجوز ورود به منزل را نداشتند وبه مادرم گفته بودند اگر در بیرون باشیم مردم تجمع می کنند وبه نفع شما ست که داخل حیاط باشیم ووارد حیاط منزل ماشدند.

یکی از مامورین مدام با بیسیم تماس میگرفت ومیگفت تاچند لحظه دیگر گروه ضربت میرسند وحدود 20 نفر از مامورین گروه ضربت آمدند وصدا میکردند محبوبه کرمی بیرون بیاید، من سریعا به حیاط رفتم ومامورین دعوتنامه ای را به من دادند وگفتند که روز شنبه به پایگاه هشتم پلیس اطلاعات وامنیت عمومی (فاتب) مراجعه کنم ومن برگه را امضاء کردم.

به مادرم گفته بودند که در مدت چند دقیقه همه مهمانها باید بروند اما دوباره گفتند که به ما دستور دادند همه خانم ها را باید بازداشت کنیم . مهمانها قبول کردند که در منزل ما بمانند تا مامورین بیایند آنها را باخودببرند ومدام می گفتند که ما خلافی نکرده ایم و برای دیدن دوستمان آمده ایم اما دوباره یکی ازمامورین آمد وگفت من با مسولیت خودم اجازه میدهم همه شما بروید ودسته دسته مهمانها رفتند زمانی که با من خدا حافظی میکردند تعدادی از مادران سعی میکردند که مرا آرام کنند .

جلوی در مهمانهایی که تازه آمده بودند جمع شده بودند، یکی از دوستان خبر نگارم که کتابی را بعنوان هدیه برایم آورده بود بیرون منزل مامورین کتاب را از او گرفتند و با خود بردند.

جمعی دیگر از دوستانم که در سلول انفرادی با هم بودیم نیزآمده بودند، آنها راهم از جلوی در برگر دانده وماموران تعدادی از هدایا وگلها را از دوستانم گرفته وبه خا نواده ام تحویل میدادند.

مامورین تا ساعت 10شب اطرف منزل مارا محاصره کرده بودند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours