اظهارات برخی از مسئولان در رابطه با لایحه حمایت از خانواده در آستانه بررسی آن در صحن علنی مجلس

9 شهریور 1387

مدرسه فمنیستی : چندی پیش کلیات لایحه حمایت از خانواده در حالی در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که به شدت مورد انتقاد حقوقدانان و فعالان حقوق زنان و طیف های مختلف فکری بوده و آنان همچنان در نقد مواد منفی این لایحه تلاش می کنند، در همین راستا و در آستانه بررسی کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس اظهار نظرهایی نیز از سوی مسئولین در روزهای گذشته در نقد و تایید آن صورت گرفته است:

به گزارش نوروز نیوز علیرضا جمشیدی پور سخنگوی قوه قضائیه از ضرورت تدوین لایحه ای در خصوص خانواده گفت و در مورد حذف ماده 23 و 25 که موارد پیشنهادی دولت می باشند اعلام کرد اگر همان لایحه پیشنهادی قوه قضائیه تصویب شود کافیست. به نظر می رسد سخنگوی قوه قضاییه با این گفته خود در حقیقت به صورت تلویحی با دو ماده افزوده شده به لایحه مخالفت کرده است.

مریم بهروزی دبیر کل جامعه زینب نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است که در نامه ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد به لایحه، پیشنهادهای اصلاحی نیز به آنان ارائه داده اند وی همچنین عنوان کرد در مورد ماده 23 ما معتقد به حذف آن نیستیم چرا که در صورت حذف آن نابسامانی به وجود می آید ولی تاکید داریم که باید این ماده اصلاح شود با قیوداتی که در اصلاح آن در نظر گرفتیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

مریم بهروزی در مورد قیود مربوطه گفت: باید شکل دادگاه تغییر یابد و حتما قاضی مجتهد باشد. علاوه بر این، یک قاضی زن نیز در این موارد وجود داشته باشد که در این صورت امکان عملیاتی شدن ماده 23 وجود ندارد.

◀️  قرار است لایحه حمایت از خانواده روزیکشنبه دهم شهریور ماه در صحن علنی مجلس بررسی شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours