مجلس خروج لایحه حمایت از خانواده را از دستور کار انکار کرد

14 شهریور 1387

مدرسه فمنیستی :خبر خروج لایحه حمایت از خانواده از دستور کار مجلس واکنش های مختلفی را به همراه داشت . این خبر یک پیروزی برای زنان عنوان شده است . خبرگزاری های جهان از جشن فعالان زن ایرانی و تلاش گروههای مختلف خبر داده و فعالان جنبش زنان و مردم منتظر اصلاح لایحه هستند اما فاطمه آلیا در جلسه علنی مجلس گفته است که این لایحه هنوز در دستورکار مجلس قرار دارد

به گزارشخبرگزاری مهر این نماینده مجلس عنوان کرده است : چون لایحه در شور اول است فقط به چهارچوب لایحه می پردازیم و ضرورت و عدم ضرورت آن را بررسی می کنیم ونمی خواهیم وارد جزئیات لایحه شویم قطعا ممکن است از 53 ماده این لایحه چند ماده نیاز به حذف ،اضافه یا اصلاح داشته باشد و نباید بقیه آن تحت شعاع قرار گیرد.

آلیا همچنین تصریح کرد: نمایندگان هرگز در برابر فضاسازی و لجن پراکنی مشتی لائیک گرد آمده حول جایزه بگیران اجنبی، دست از وظیفه قانونی خود که همان وضع قوانین اسلامی و نظارت بر اجرای صحیح آنها و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری است برنخواهند داشت.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: روشن است که این لایحه در دستور مجلس قرار دارد، تذکری که گفته شد به دلیل آن بود که برخی از علما و دانشمندان اسلامی در حوزه علمیه قم تماس داشتند و نگاهشان این بود که برخی از مواد این لایحه نگرانی ها و اضطراب هایی را بوجود آورده و متزلزل کننده نهاد خانواده است.

رئیس مجلس اضافه کرد: آنچه من گفتم این بود که کمیسیون با توجه به مبانی تفکر اسلامی که به حیثیت خانواده و مادران وبانوان به عنوان رکن مهم در اجتماع توجه دارد یک نگاه عمیق داشته باشند و این به معنای از دستور خارج کردن نبوده است.

با این وجودبه گزارشخبرگزاری مهر کمیته امور زنان خانه احزاب در نامه ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر خروج لایحه از دستور کار مجلس تشکر کرد.

در این نامه ، کمیته زنان خانه احزاب آمادگی احزاب و جمعیت های عضو این کمیته را برای همکاری در بررسی لایحه مذکور اعلام کرده است.

وضعیت لایحه حمایت از خانواده در ابهام قرار گرفته و نشان می دهد تلاشها نسبت به توقف تصویب لایحه یا اصلاح آن نباید از میان برود.

در راستای این تلاشها به گزارشمیدان زهرا شجاعی،‌ رییس مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری قبلی، معصومه ابتکار، عضو شورای شهر تهران و فاطمه راکعی، نماینده دوره ششم مجلس در نامه ای به رهبری خواستار توقف تصویب لایحه حمایت از خانواده شدند.

این سه نفر از رهبری خواسته اند که با استفاده از نظر وی، مجلس با دقت بیشتری موضوع را بررسی کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours