محرومیت از تحصیل و تعطیلی نشریات دانشجویی

3 مهر 1387

“بانو” تنها نشریه زنان دانشگاه های شیراز توقیف شد

خبرنامه امیرکبیر: نشریه بانو که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتشر می شد، پس از انتشار دومین شماره خود با حکم کمیته ناظر بر نشریات این دانشگاه به مدت سه ماه توقیف شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر نشریه بانو که تنها نشریه زنان دانشگاه های شیراز می باشد پس از انتشار اولین شماره خود نیز به کمیته ناظر بر نشریات احضار شده بود. این نشریه که در زمینه حقوق زنان فعالیت می کرد به اتهام “طرح مطالب موجب تضاد میان زن و مرد از طریق دفاع غیر شرعی از حقوق آنان” مطابق بند ۱۰ ماده ۶ قانون مطبوعات محکوم گردیده است.

دو ترم محرومیت از تحصیل مژده سمایی، فعال دانشجویی دانشگاه اصفهان

فعالان حقوق بشر در ایران: در پی احضار فعالان دانشجویی دانشگاه اصفهان به کمیته انظباطی این دانشگاه، خانم مژده سمایی از سوی کمیته انظباطی به دو ترم محرومیت از تحصیل با حساب سنوات محکوم گردید، همچنین ندا اسدی و آرش انوری مورد توبیخ کتبی به همراه درج در پرونده قرار گرفتند. در روزهای گذشته نیز علیرضا داودی و مازیار معصومی از سوی کمیته انظباطی به دوترم محرومیت از تحصیل محکوم گردیده بودند.

گفته میشود بیش از ۱۲ فعال دانشجویی دانشگاه اصفهان به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند و تا کنون کمیته انضباطی در مورد پنج تن از دانشجویان اقدام به صدور حکم نموده است و احتمالا میزان برخورد با دانشجویان در روزهای آتی شدت بیشتری یابد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours