قتل فعال حقوق زنان در کلمبیا

6 مهر 1387

شهرزاد نیوز: به گزارش خبرگزاری آلمان از بوگوتا، “ا ُلگا مارینا ورخارا” چهره شناخته شده جنبش زنان کلمبیا و افراد خانواده اش (پسر، نوه و عروس اش) به دست افراد ناشناسی که وارد آپارتمان مسکونی وی در شهر” مدیین ” شده بودند، به قتل رسیدند. طبق اظهارات پلیس، هنوز انگیزه این قتل روشن نشده است.

وراخا یکی ازاعضای رهبری سازمان مستقل ” روتا پاسیفیکا د ِ لاس موخرس” ( راه مسالمت آمیز زنان) بود.

بنابر همین گزارش، پس از یافته شدن 23 جسد دیگر درشمال کشور، ارتش کلمبیا به شدت زیر سوال رفته است. رسانه های کلمبیا خبر می دهند که دادگستری این کشوراحتمال می دهد که سربازان کلمبیایی این 23 مرد را درجا اعدام کرده اند، تا آن را به حساب پیروزی های خود در جنگ علیه شورشیان بگذارند. نظامیان همچنان بر این امر پافشاری می کنند که کشته شدگان جزو باند های شورشی بوده اند. اما خوآن مانوئل سانتوس، وزیردفاع کلمبیا، در این مورد اظهارتردید کرده و گفته است: ” بسیارعجیب است که در همه این موارد تنها یک تا دو روزاز گم شدن این افراد در بوگوتا وکشته شدن شان در جنگ با نیروهای ارتشی در منطقه دوردست شمال کشور، فاصله وجود دارد.”

رسانه های گروهی کلمبیا بر این باورند، که این گونه کشتارها از سوی واحد های ارتشی سابقه دارد وپیش از این هم در مناطق فقیرنشین جوانان را شکار کرده وپس ازتیرباران شان، آن ها را اعضای گروه های شورشی و یا باند ها معرفی کرده اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours