تأثیر شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بر شیردهی

12 مهر 1387

شهرزاد نیوز: یک کشیش زن، کارت پستالی در انجیل خود در کلیسا پیدا کرد که در آن به مرگ تهدید شده بود. سال گذشته نیز نامه‌هایی با مضمونی از نفرت نسبت به “روحانی بودن” وی به خانه‌اش ارسال شده بود. همچنین پرتاب شمع روشن به داخل ماشین و مواد آتش‌زا به داخل خانه‌اش، باعث ایجاد حریق در خانه‌اش شده بود.

“یوونی هوبسون”، این کشیش 56 ساله، اعلام کرده است تا زمانی که کسی در این رابطه دستگیر نشده، مراسم کلیسا را اجرا نخواهد کرد.

هرچند، این اولین باری نیست که کشیش یوونی مجبور به ترک وظیفه می شود. سال گذشته نیز پس از اینکه کسی شمع روشنی به داخل ماشینش پرت کرده بود، مجبور شد بنا به درخواست اسقف برای دو هفته از کار دست بکشد.

پلیس هنوز محتوی این یادداشت را که برای آزمایش قانونی دی.ان.ای و اثرانگشت فرستاده شده است، فاش نکرده است. ولی ظاهرن در این یادداشت، به کشیش یوونی هشدار داده شده است که چنانچه کلیسا را ترک نکند، کشته خواهد شد.

مارتین آندرووارتا، یکی از ساکنین منطقه گفت: “ترسناک است که کسی که ادعا می‌کند مسیحی‌ست، می‌تواند چنین نظر گمراه و منحرفی از ایمان داشته باشد و فکر کند که آنها برای انجام این کار حق اخلاقی دارند.”

البته کشیش یوونی تنها زن کشیشی نیست که در بریتانیا تحت تبعیض جنسی و آزار قرار دارد. تحقیقی گسترده در بریتانیا نشان داده است که از شش سال پیش که انتصاب کشیش زن در بریتانیا شروع شده است، زنان کشیش احساس می‌کنند مورد تبعیض، ارعاب و آزار قرار می‌گیرند. شماری از آنان نامه‌های کینه توزانه دریافت کرده‌اند و شماری تهدید به تجاوز شده‌اند. طبق گفته کشیش کاترین رومنز، بعضی از این کشیشان زن حتی مورد حمله فیزیکی قرار گرفته‌اند. براساس تحقیقی از دانشگاه بریستول، حدود نیمی از کشیشان مرد از پذیرش مشارکت با زنان کشیش در عشاء ربانی خودداری می‌کنند. دو- سوم زنان کشیش اظهار کرده‌اند که مردان همتایشان نسبت به آنان خشن هستند و کار کردن با آنان سخت می‌باشد. در هر حال، به نظر می‌رسد هنوز جامعه بریتانیایی حضور زنان کشیش در کلیساها را نپذیرفته است. حدود 70% جماعت کلیسا رو، از حضور در مراسم کشیشان زن خودداری می‌ورزند.

کشیش یوونی کار خود را به عنوان معاون کشیش بخش از سال 2006 شروع کرده است. ارعاب علیه وی از زمانی شروع شد که وی پس از بازنشسته شدن کشیش قبلی عهده‌دار اجرای مراسم کلیسا شد. در غیبت کشیش یوونی، کشیش “تیم هینی” جانشین وی خواهد بود. کشیش تیم گفت: “من کاملن اعمال شخص مسئول را محکوم می‌کنم، ولی ما قصد نداریم روند معمول کارمان را متوقف کنیم.”

ظاهرن “روند معمول” این کلیسا می بایست بدون “کشیش زن” طی شود. بخش کورنوال دارای 19 کشیش زن و 92 کشیش مرد می باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours