هرگونه همکاری با اتباع خارجی جرم است

29 مهر 1387

خبرگزاری فارس: دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری آذربایجان شرقی هشدار داد: هرگونه همکاری اتباع ایرانی در اسکان، ازدواج و اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی جرم تلقی شده و طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این دفتر امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هرگونه ازدواج غیرقانونی دختران ایرانی با اتباع خارجی به خصوص اتباع افغانی و عراقی جرم تلقی شده و بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.
در این اطلاعیه آمده است: اخیراً عده‌ای از اتباع خارجی با تصور اینکه با ازدواج شرعی و غیررسمی می‌توانند برای کار و اقامت در کشور پروانه بگیرند، اقدام به ازدواج غیرقانونی می‌نمایند که این عمل ضمن جرم بودن، مشکلات عدیده‌ای را برای دختران و خانواده‌های آنان به وجود می‌آورد.
در این اطلاعیه، عدم برخورداری از حمایت قانون، نداشتن شناسنامه ایرانی و کارت برای فرزندان، خروج از کشور و عدم ارایه هرگونه خدمات به همسران و فرزندانشان از جمله عواقب چنین ازدواج‌هایی اعلام شده است.
دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری آذربایجان شرقی از خانواده‌های ساکن در این استان درخواست کرده است تا قبل از هرگونه اقدامی موضوع را با این دفتر در میان بگذارند تا دچار مشکلات ناخواسته نشوند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours