اولین موزه آموزش جنسی برای زنان در چین افتتاح شد

23 آبان 1387

سایت تهیه: اولین موزه آموزش سکس برای زنان، در شهر « گوانگ ژو» در چین گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری «‌ ریانووستی» روسیه از پکن، این موزه به بازدیدکنندگان خود مسایلی در مورد تولید مثل انسان و روانشناسی جنسیتی مردان آموزش میدهد. این نمایشگاه که ورود مردان به آن ممنوع است، هشت سالن دارد و با 500 فیلم و عکس در یکی از بیمارستان های شهر قرار دارد.

این خبرگزاری افزود: برای زنان، فیلم ها و تصاویری نمایش داده می شود که حاوی اطلاعاتی در مورد بارداری و سقط جنین و تولد کودک است.

مسئولان این موزه امیدوارند که روزانه، حداقل 200 نفر از این موزه بازدید کنند. آنان معتقدند که این تجربه به زنان اجازه خواهد داد که انتخاب های آگاهانه بیشتری در مورد ارتباطات جنسی خود و تنظیم خانواده داشته باشند.

اولین موزه سکس چین درسال 1999 در مرکز شانگهای گشایش یافت و این در شرایطی بود که این اقدام، اعتراضات و انتقادهایی را به همراه داشت. این موزه در پی اعتراض ها بعدا به حومه این شهرمنتقل شد.

انجمن تنظیم خانواده در سال 2000میلادی، یک پروژه پنج ساله را برای آموزش سلامت جنسی و آگاهی دادن در مورد جلوگیری ازبارداری و آلودگی به ویروس اچ آی وی، بین نوجوانان و افراد مجرد چینی برنامه ریزی کرد.

ریانووستی نوشت: به نظر می رسد مانع اساسی در برابر تلاش های دولت برای کنترل افزایش جمعیت و جلوگیری از گسترش اچ آی وی در سال های اخیر، نا آگاهی گسترده در میان مردم در مورد سکس است.

تخمین زده می شود که افراد مبتلا به ویروس اچ آی وی، از 430 هزار نفر به یک و نیم میلیون برسد.

چین با بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفر( یک پنجم جمعیت کره زمین)، پرجمعیت ترین کشور دنیا است؛ کشوری که قانون تک فرزندی از سال 1979 میلادی در آن جاری است و انتظار می رود حداقل برای 10 سال دیگر نیز ادامه یابد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours