فشارهای وارده به زنان در دانشگاه ها

25 آبان 1387

مدرسه فمنیستی :آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات رییسه و مدیران ارشد دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه جداسازی دختر و پسر در دانشگاه‌ها باید عملی شود گفت: با این عمل پیشرفت علمی دانشجویان از نظر علمی و اخلاقی افزایش خواهد یافت و محیط سالم‌تری برای دانشجویان فراهم می‌شود.

به گزارش امیرکبیر وی همچنین با بیان اینکه بومی‌سازی دانشگاه‌ها مساله‌ی مهمی است گفت: ‌بومی کردن دانشگاه به خصوص در مورد دختران بسیار مهم است و این امر باید تقویت شود تا مشکلات اخلاقی که به واسطه‌ی بومی نبودن ایجاد می‌شود، حل شود.

این در حالیست که فشارهای وارده به زنان در دانشگاه در حال افزایش است به طوریکه خبرنامه امیرکبیر اطلاع داده است که مدیریت دانشگاه امیرکبیر در اقدامی عجیب در یکی از خوابگاه های دختران این دانشگاه اقدام به نصب آئینه ای کرده است که با آن می توان دانشجویان را از ابتدای کوچه تا محل درب خوابگاه کنترل کرد.
این آئینه در مقابل دید نگهبان بصورتی نصب شده است که تمامی رفت و آمدهای دانشجویان این خوابگاه بویژه با دانشجویان پسر قابل کنترل و مشاهده است. این اقدام که به تازگی صورت گرفته با اعتراض چند دانشجوی خوابگاه مواجه شد و نگهبان خوابگاه در مقابل مخالفت دانشجویان با این اقدام اظهار کرد که این کار تنها برای آنکه دختران دانشجو مورد تعرض موتور مزاحمین خیابانی قرار نگیرند نصب شده است. وی هم چنین خطاب به دانشجویان گفته است که مگر شما نسبت به خود تردید دارید که از این اقدام می ترسید؟!

به گقته دانشجویان خوابگاه مرادی واقع در کوچه رشت، این اقدام در مورد خوابگاههای دیگر این دانشگاه نیز بزودی صورت خواهد گرفت. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دانشجویان این اقدام را آشکار در راستای محدود کردن هر چه بیشتر دختران دانشجو دانسته و گفته اند که در واکنش به این اقدام اعتراضاتی را ترتیب خواهند داد.

با وجود کنترلهای شدید بر روابط دانشجویان و همچنین رفت و آمدهای آنان ٬کانون زنان از آتش سوزی در خوابگاه دختران دانشگاه علم و صنعت خبر داد که دلیل حادثه هنوز مشخص نشده است مدیر کل روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: دلیل اصلی وقوع این حادثه هنوز مشخص نشده و منتظر نظر کارشناسان آتش نشانی درباره علت وقوع این حادثه هستیم.
وی افزود: در اثر آتش سوزی که از طبقات پایین ساختمان شروع شده بود طبقات دچار دود گرفتگی شده و این دود به طبقات بالا سرایت کرده ولی آسیب جدی غیر از دودگرفتگی به مجموعه وارد نشده است

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours