توقف اجرای حکم دلارام علی، محرومیت زینب بایزدی از ملاقات با خانواده و احضار مهدیه گلرو

26 آبان 1387

صدور حکم شعبه 21 دادگاه تجدید نظر برای دلارام علی فعال جنبش زنان

تغییر برای برابری : شعبه 21 دادگاه تجدید نظر استان تهران طی ابلاغ حکمی به دفتر شیرین عبادی وکیل پرونده دلارام علی رای خود را اعلام کرد. مطابق این حکم، دادگاه، اعتراض نسبت به بخشی از دادنامه را که منجر به محکومیت دلارام علی به اتهامات شرکت در تجمع غیر قانونی با هدف اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی بوده را وارد دانسته و به استناد بند یک ماده 257و مواد 272 و 274قانون آئین دادرسی کیفری با نقض احکام قبلی صادره از شعبه 36 تجدید نظر و شعبه 15 دادگاه انقلاب و با استناد بر اصل برائت وی را از اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع غیر قانونی با هدف بر هم زدن امنیت کشور، تبرئه کرده است، لیکن با تعیین 4 ماه حبس و ده ضربه شلاق (قابل تبدیل به جزای نقدی) وی را در خصوص اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی متهم دانسته است.

دستور توقف اجرای حکم دلارام علی که در مراحل قبلی دادرسی از این اتهام تبرئه شده بود به حکم اخیر اعتراض کرده و براساس درخواست ایشان دستور توقف اجرای حکم و رسیدگی مجدد به پرونده در حوزه نظارت قضایی ویژه قوه قضائیه صادر و به شعبه 6 اجرای احکام ابلاغ شده است. توقف اجرای حکم با دستور رئیس کل دادگستری استان تهران و از طریق نماینده حوزه نظارت قضایی ویژه قوه قضائیه صادر شده است. این دستور در 25 آبانماه و در پاسخ به اعتراض متهم به رای دادگاه صادر و به دادسرای ناحیه 20 تهران ابلاغ شده است. دلارام علی از دستگیرشدگان میدان هفت تیر در 22 خرداد سال 1385 بود که بنا بوده در تجمعی برای درخواست اصلاح قوانین مربوط به زنان شرکت کنند.

محرومیت زینب بایزیدی به دلیل عدم رعایت حجاب

امیرکبیر :بنا بر گزارشات دریافتی ، زینب بایزیدی از فعالان حوزه حقوق زنان که به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کردی در رویه ای خارج از قاعده حقوقی در کمتر از یکماه از بازداشت محکومیت قطعی ۴ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان زنجان را دریافت نموده بود ، هم اکنون تحت فشار در زندان مرکزی مهاباد به سر می برد.
وی که بر خلاف اصل تفکیک جرایم هم اکنون در زندان مرکزی مهاباد همراه با سایر زندانیان بزهکار به سر می برد به دلیل آنچه که عدم رعایت حجاب در ملاقاتهای خانوادگی خود ذکر گردیده است از ملاقات با خانواده تا زمانی که تعهد به رعایت حجاب نمایند محروم گردیده است.

البته مسئله حجاب مورد اشاره مسئولان ، مربوط به عدم پوشش موهای سر این زندانی عقیدتی می باشد. خانم بایزیدی عنوان میدارد که در زمان ملاقات با خانواده خود لزومی به رعایت این موضوع نمی بیند و این مسئولان مربوطه هستند که با استفاده از پرسنل زن و عدم استراق سمع در ملاقاتها باید فضایی انسانی برای خانواده ها و زندانیان به وجود آورند. لازم به ذکر است که در حدود یکماه است خانم بایزیدی از حق ملاقات خود با خانواده با توجه به شرح ذکر شده محروم گردیده است.

همچنین نیروهای امنیتی خانواده بایزیدی را در خصوص اطلاع رسانی پیرامون وضعیت این فعال مدنی زندانی تحت فشار قرار داده و عنوان نموده اند در صورت عدم اتخاذ رویه سکوت حکم تبعید خانم بایزیدی به زندان زنجان را به اجرا خواهند گذارد.

احضار مهدیه گلرو دانشجوی دانشگاه علامه به دادگاه انقلاب

خبرنامه امیر کبیر: مهدیه گلرو از فعالان دانشجویی و عضو انجمن اسلامی دانشگاه علامه به دادگاه انقلاب احضار شد.
وی طی هفته های گذشته سه بار بطور تلفنی و شفاهی احضار شده بود اما هر بار از مراجعه دادگاه خودداری کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، گلرو روز گذشته وی با دریافت احضاریه ای کتبی روبرو شد که در ان نوشته شده است که در صورت عدم مراجعه تا سه روز، حکم جلب وی صادر خواهد شد.

شایان ذکر است مهدیه گلرو دانشجوی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی است که پس از روی کار آمدن صدرالدین شریعتی به مدت ۴ ترم از تحصیل محروم شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours