سیاستهای کنکور در سال 88 نسبت به سال قبل تغییری نمی کند

10 آذر 1387

مدرسه فمنیستی : با وجود اعتراضات دانشجویان و فعالین حقوق زنان به طرح بومی گزینی جنسیتی و اعمال سهمیه بندی جنسیتی در کنکور به گزارش ایسنا ٬ رییس سازمان سنجش کشور اعلام کرد کلیه‌ سیاست‌های گزینش برای کنکور سال آینده بر اساس مصوبات فعلی است و سیاست‌های بومی گزینی سال 87 برای سال 88 نیز اعمال می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که مصوبه جدیدی در این‌ باره ابلاغ نشود سیاستهای گزینش سازمان سنجش براساس مصوبات فعلی است. دکتر پور عباس همچنین گفت : می‌توان در ارتباط با بومی‌گزینی به صورت شناور و در جاهای مختلف به شیوه‌ها و شکل‌های مختلف عمل نمود.

این اظهارات در حالی است که وی در جمع روسای دانشگاهها با تحلیلی خاص عنوان کرده بود :بومی گزینی حق تهرانی ها را ضایع می ‌کند!

وی اظهار داشت: سال گذشته در آزمون سراسری ۸۷ یک میلیون و ۳۴۴ هزار نفر ثبت نام کردند که ۳۸ درصد آنها مرد و ۶۲ درصد شرکت کننده زن بودند. رئیس سازمان سنجش با تأکید بر اینکه قانون می گوید، ۸۰ درصد ظرفیت در پذیرش کنکور باید ظرفیت بومی باشد گفت: بومی گزینی در کنکور ۸۷ نسبت به کنکور ۸۶ با درصد رشد مواجه بوده است. رئیس سازمان سنجش گفت: بومی گزینی به نوعی حق داوطلبان تهرانی را ضایع می ‌کند در صورتی که پذیرش به طور کلی به صورت آزاد صورت گیرد، تعداد زیادی از ظرفیت ها توسط داوطلبان تهرانی پر می ‌شود و در واقع با گزینش آزاد، داوطلبان شهرهای بزرگ سود می ‌کنند!!

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours