ارائه لایحه کاهش ساعت کار بانوان شاغل در صنایع به مجلس

17 آذر 1387

اکونیوز: مشاور وزیر صنایع و معادن در امور بانوان و خانواده از ارائه لایحه کاهش ساعت کار بانوان متاهل شاغل در صنایع به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، “ثریا ظفری” در نشست بانوان شاغل در شرکت کویر تایربیرجند افزود: در صورت تصویب این لایحه ساعت کاری زنان متاهل براساس تعداد فرزند به میزان حداقل یک ساعت کاهش می ‌یابد.

وی ادامه داد: امسال 222 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری دوره‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده در شاخه کارگری صنایع و معادن کشور از سوی دفتر امور بانوان ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

مشاور وزیر صنایع و معادن در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه سال گذشته 28 میلیارد ریال صرف اجرای کلاس‌ های آموزشی تحکیم بنیان خانواده ویژه کارگران صنعتی و معدنی کشور شده است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره ‌ها ارائه آموزش‌ های کاربردی و افزایش انس و الفت دینی و کاهش میزان طلاق در میان کارگران است.

ظفری گفت: ایجاد کمیته تخصصی امور بانوان و خانواده در هر استان برای شناسایی بانوان توانمند شاغل در واحدهای صنعتی و معدنی و سایر دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 45 زن کارآفرین تجلیل شدند و امسال نیز به مناسبت سی ‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این برنامه در دستور کار قرار دارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours