رییس مرکز اطلاع رسانی ناجا، عامل درگیری در میدان صادقیه را افراد «لاابالی» دانست

7 اسفند 1386

روز جمعه گذشته (4اسفندماه)، در پی برخورد خشونت آمیز ماموران گشت ارشاد با یک دختر جوان در میدان صادقیه، اعتراض اهالی محل و رهگذران را برانگیخت. مردم با تجمع در خیابان و سر دادن شعارهایی علیه نیروی انتظامی، نسبت به اقدام ماموران اعتراض کردند؛ اما نیروی انتظامی از طریق نیروهای ضد شورش وارد عمل شد و با دستگیری چند تن به این اعتراض خیابانی خاتمه داد. در پی انتشار اخبار و گزارش های تصویری این حادثه در رسانه های مختلف، مسئولان نیروی انتظامی مجبور به موضع گیری شدند.

به گزارش عصر ایران، رییس مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی ناجا گفت: ماجرا از آنجا آغاز شد که ماموران پلیس، دختر بدپوششی را برای بردن به مرکز پلیس و ارشاد به درون خودروی ناجا منتقل می کردند که وی در مقابل ماموران مقاومت کرده و اقدام به جیغ و داد می کند. وی افزود: در این گیرودار عده ای از افراد حاضر در محل در حمایت از این دختر به مقابله با پلیس می پردازند و درگیری آغاز می شود که با سنگ پراکنی آنها، به خودروهای پلیس نیز آسیب می رسد.

سرهنگ مهدی احمدی، با “لاابالی” خواندن حمله کنندگان به پلیس گفت: این افراد معمولاً در آن حوالی پرسه می زنند و عمدتاً نیز دارای سوابق سوء هستند. وی افزود: در حمله آنها به پلیس که با سنگ صورت گرفت، دختری که ماجرا از وی آغاز شده بود نیز توسط این افراد مجروح شد که پلیس او را به بیمارستان منتقل کرد. احمدی همچنین از دستگیری ۸ نفر از این افراد خبر داد و گفت: بازداشت شدگان، کسانی بودند که مردم را به اقدام علیه پلیس تحریک می کردند.

به گفته رییس ستاد اطلاع رسانی ستاد فرماندهی ناجا، پلیس در میدان صادقیه همچنان استقرار دارد و به “ارشاد” افراد بدپوشش می پردازد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours