شمسیه قربانی اسیدپاشی طالبان در افغانستان و سحر و شهین قربانی خشونت در ایران

مدرسه فمینیستی: به گزارش وبلاگ افغان سیتیزن شمسیه دختر دانش آموز افغانی بر اثر اسیدپاشی طالبان به صورتش چشمان خود را از دست داد.

شمسیه می گوید : برای کسانی که به صورتم اسید پاشیده اند پیامی دارم که اگر صد بار دیگر نیز این عمل را تکرار کنند من هرگز مدرسه و تحصیل را ترک نخواهم کرد همینطور پیامی برای دختران دانش اموز در قندهار و ان اینکه خواهش می کنم که هرگز و هرگزمدرسه و یادگیری را ترک نکنید.


شمسیه در مورد روز حادثه اینطور می گوید: ساعت 8 صبح در حالیکه با خواهرم به مدرسه می رفتیم دو مرد موتور سوار به ما نزدیک شدند و پرسیدند که به کجا می رویم ؟وقتی در جواب گفتیم که به مدرسه میرویم یکی از انها اسید را به صورتم پاشید و پرسید: آیا بازهم به مدرسه خواهی رفت ؟

شمسیه می گوید مردان حاضر در صحنه هیچ اقدامی در جهت حمایت از وی نکردند حتی نیروهای پلیس که در نزدیکی محل حادثه قرار داشته اند نیز اقدامی نکرده اند. شمسیه پس از انتقال به خانه توسط مادرش به بیمارستان منتقل می شود.


اما خشونت علیه زنان در همه جای دنیا گسترده است. در ایران نیز بر اساس گزارش سایت زنان آذرمهر طی ماه گذشته در بخش های مختلف اورامانات استان کرمانشاه سه‌ زن کرد دست به خودکشی زدند. طبق آخرین خبرها دختری 16 ساله به نام “سحر رئوفی” اهل شهرستان پاوه و همچنین دختر دیگری به نام “فاطمه عباس منش” اهل جوانرود به دلیل مشکلات خانوادگی دست به خودسوزی زده و هر دو در پی بالا بودن درصد سوختگی جانشان را از دست دادند.

همچنین اوایل همین ماه در شهرستان ثلاث باباجانی زنی به نام “سیران رحیمی” 24 ساله که یک هفته بیشتر از ازدواجش نمی گذشت به علت اختلاف با شوهرش اقدام به خودسوزی کرده‌ و وی نیز جانش را از دست داد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours