نسرین ستوده: برای موکلان ام، مهری مشرفی عضو کمیته مادران کمپین و همسرشان قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده است

21 دی 1387

مدرسه فمینیستی: حدود دو ماه از بازداشت خانم مهرچهره مشرفی یکی از اعضای کمیته مادران کمپین یک میلیون امضاء و همسرش می گذرد، در تماسی با نسرین ستوده از وکلای پرونده جویای سیر پرونده ایشان شدیم، سخنان نسرین ستوده در ارتباط با پرونده خانم مشرفی و همسرش را می خوانید:

«همانطور که می دانید وکالت این پرونده را سرکار خانم شیرین عبادی، سرکار خانم نسیم غنوی و من به عهده داریم، در مراجعه ای که امروز همکار محترم خانم غنوی به دادیاری امنیت داشتند معلوم شد که پرونده منجر به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست شده است و به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارجاع شده است. متاسفانه به وکلای پرونده اجازه ملاقات با خانم مهرچهره مشرفی و آقای عباس جواهری دوست داده نشد و بدین وسیله امکان دسترسی این دو نفر را به وکیل از بین بردند. این در حالی است که دو ماه از بازداشت موکلین ما می گذرد. هم چنان که می دانید خانم مهرچهره مشرفی حدود دو ماه پیش به اتفاق همسر و دو فرزندش در بهشت زهرا در قطعه شهدا بازداشت شدند. در این بازداشت تضیع حقوق بسیاری صورت گرفته است از جمله آن که دختر کوچک خانواده که تنها کسی از این خانواده بود که بازداشت نشده بود تا 16 روز پس از بازداشت بستگان درجه یک خود از بازداشت آنان بی اطلاع بود و در بی خبری کامل شرایط دشواری را پشت سر نهاد و دیگر آن که در این پرونده که اساسا جرمی اتفاق نیافتاده است، پسر خانوداده که در هنگام بازداشت 16 سال بیشتر نداشته است، یک ماه تمام را بدون رعایت حقوق قانونیش به عنوان فرد کمتر از 18 سال در زندان اوین و در بند بزرگسالان به سر برد.»

نسرین ستوده می افزاید:« در آخرین مراجعه ای که برای پیگیری پرونده شد، رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب که هم اکنون پرونده در آن جا مطرح است از صدور اجازه ملاقات ما با موکلانمان خودداری کرده است و ما تاکنون دسترسی به محتوای پرونده نداشته ایم.»

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours