مرگ بر صلح طلب!

22 دی 1387

میدان زنان: صبح امروز، با فراخوان گروه مادران صلح تجمعی در اعتراض به جنایات اسراییل در غزه در مقابل سفارت فلسطین در تهران شکل گرفت که در پایان، توسط نیروهای لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

لیلی فرهادپور، یکی از اعضای گروه مادران صلح با تاکید بر اینکه این تجمع آرام که از ساعت 11 صبح آغاز شده بود حدود 45 دقیقه بعد توسط نیروهای لباس شخصی که معلوم نبود به چه نهادی وابسته اند به تشنج کشیده شد، اضافه کرد: آنها در مقابل شعارهای صلح طلبانه ما مدام شعار می دادند: “مرگ بر صلح طلب!” و “جنگ جنگ تا پیروزی!” در حالی که ما شعار می دادیم: “صلح، صلح، آتش بس!” و زمانی که ما تصمیم گرفتیم با دور شدن از آنها تجمع را خاتمه دهیم، به دنبالمان آمدند و پس از ایجاد درگیری لفظی، یکی از لباس شخصی ها با مشت به صورت بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار کوبید و به صورت خونین او اسپری فلفل پاشید.

همچنین براساس همین گزارش، نیروهای لباس شخصی، دوربین راحله عسگری، یکی دیگر از تجمع کنندگان را ضبط کردند و او را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

لیلی فرهادپور می گوید: پس از آن مادران صلح که به سمت میدان فلسطین می رفتند تصمیم گرفتند با حضور در سازمان انتقال خون، در اقدامی نمادین خون اهدا کنند اما گروه دیگری از لباس شخصی ها که در میدان فلسطین با ما مواجه شدند حتی اجازه ندادند چند لحظه برای هماهنگی در میدان بمانیم. آنها از الفاظ رکیک استفاده می کردند و فرخنده احتسابیان، یکی از مادران صلح را به داخل جوی هل دادند.

گفتنی است تا لحظه انتشار این خبر مادران صلح که در سازمان انتقال خون به سر می برند همچنان به وسیله چند نیروی لباس شخصی تعقیب می شوند.

لازم به ذکر است علاوه بر مادران صلح و فعالان جنبش زنان، شخصیتهایی مانند رییس موزه صلح که معلول جنگی است، فریبرز رییس دانا، اقتصاددان چپ، شرف الدین، رییس سازمان دفاع مقدس، احمدزاده، فیلمنامه نویس جنگ و سیمین بهبهانی، شاعر نیز در این تجمع حضور داشتند و سخنرانی کردند.

مادران صلح در فراخوانی که روز گذشته منتشر کردند از نیروهای فعال و آزادی‌خواه و همه مردم صلح‌دوست خواسته بودند اعتراض شدید خود را نسبت به حملات اسرائیل در غزه و وادار کردن این حکومت به رعایت قطعنامه‌های سازمان ملل، ابراز دارند.

گفتنی است اعضای مادران صلح، صبح امروز برگزاری تجمع را کتبا به فرمانداری تهران اطلاع داده بودند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours