تایید اجرای حکم سنگسار در مشهد

24 دی 1387

مدرسه فمینیستی: به گزارش خبرنگار“ایلنا” علیرضا جمشیدی در ادامه جلسه با خبرنگاران در مورد اجرای حکم سنگسار در شهر مشهد اظهار کرد: در مشهد حدود 20 روز پیش برای سه نفر حکم رجم انجام شده که حکم برای دو نفر از آنها اجرا و برای یک نفر از آنها که فرار کرده حکم اجرا نشده است.

او اتهامات این اشخاص را قتل و زنا محصنه عنوان و اظهار کرد: برای اجرا نشدن حکم سنگسار در کشور رییس قوه قضائیه توصیه‌‏هایی داشتند. طبیعی است که قضات به توصیه رییس قوه قضائیه به دلیل این‌‏که در قضاوت خود استقلال دارند توجه نکنند لذا ضروری است که این موضوع قانونی شود.

پیش از این سایت میدان خبر داده بود: زهره و آذر کبیری در مقابل پنج قاضی شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفتند تا از خود در مقابل اتهام زنای محصنه دفاع کنند.

آذر و زهره کبیری، دو خواهر جوان ساکن محله خادم آباد، در حاشیه‌ی شهریار – نزدیک کرج- بوده اند که با ‏شکایت شوهر یکی از آنها، و به استناد فیلمی که وی مدی شده بود در کانال کولر اتاق خواب خانه شان جاسازی شده بوده است، در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ بازداشت می‌شوند. یک ماه پس از آن، این دو زن ‏دادگاهی می‌شوند. بنا به حکم دادگاه،به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم می شوند. اما دوباره شش ماه بعد برای پرونده مختومه این دو نفر دادگاه جدیدی تشکیل و در کمال ناباوری حکم سنگسار صادر و در مدت کوتاهی از سوی دیوان عالی کشور قطعی اعلام می شود.

در رابطه با افزایش حکم سنگسار کمپین بی سنگسار نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرده است: کمپین قانون بی سنگسار”، ضمن ابراز نگرانی شدید از شدت گرفتن مجازات سنگسار و افزایش مجازات های اعدام در ماه های اخیر که نشانه ای از تسلط سیاست های بنیادگرایانه در رویه های قضایی است، از همه مردم دعوت می کند که همچنان اعتراض خود را نسبت به مجازات غیر انسانی سنگسار ادامه داده و از مسئولان جمهوری اسلامی بخواهند تا به تداوم این مجازات خاتمه دهند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours