آخرین تحولات در پرونده های محکومان به سنگسار از زبان سخنگوی قوه قضاییه

9 بهمن 1387

میدان زنان : سخنگوی قوه قضاییه ضمن تایید خبر عفو کبری ن، اعلام کرد پرونده های گیلان محمدی و غلامعلی اسکندری، محکومان به سنگسار به تهران ارسال شده است.

سخنگوی قوه‌ی قضاییه درباره‌ی خطر اجرای دو حکم رجم در اصفهان، گفت: این دو پرونده ظاهرا در بخش نظارتی قوه قضاییه است که به محض آن که کارش تمام شود اعلام خواهد شد.

وی در عین حال اضافه کرد: شاید بتوانند در این پرونده‌ها تقاضای عفو کنند و معمولا درخواست بررسی مجدد مطرح می‌شود.

علیرضا جمشیدی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره بیانیه صادر شده از سوی مقامات امریکایی مبنی بر لغو سنگسار در ایران تصریح کرد: امریکایی ها که به تازگی یک اقدام ضد بشری به اسم زندان گوانتانامو را لغو کردند بهتر است به مشکلات حقوق بشری خود رسیدگی کنند زیرا جامعه بشری از اقدامات امریکا که ضد حقوق بشر است منزجر هستند .

وی ادامه داد: تمهیداتی که در لایحه جدید مجازات اسلامی دیده شده اگر به تصویب برسد بسیار ارزنده خواهد بود و بسیاری از این موارد در این لایحه مورد بازبینی قرار می گیرد.

خبرنگار قضایی و حقوقی ایرنا از جمشیدی سوال کرد: در لایحه جدید مجازات اسلامی حکم سنگسار حذف خواهد شد؟ سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: تمهیدات جدیدی در لایحه مجازات اسلامی اندیشیده شده که در صورت تصویب نهایی اعلام خواهیم کرد.

لازم به یادآوری است بر اساس فهرست کمپین قانون بی سنگسار، با عفو کبری نجار، هم اکنون حداقل 9 تن (7 زن و دو مرد) در زندانهای مختلف ایران در انتظار اجرای حکم رجم به سر می برند. اخیرا مقامات دادستانی اصفهان از ملاقات دو تن از محکومین به رجم با وکلای داوطلب که با کمپین همکاری می کنند ممانعت به عمل آوردند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours