انحلال تیم فوتبال بانوان اسنقلال تهران: به بازیکنان خود در این مدت گفتم حرف نزنند و سکوت کنند

9 بهمن 1387

مدرسه فمینیستی : در پی انتشار خبر دیدار دوستانه تیم هاى نوجوانان پسران و دختران باشگاه استقلال در ورزشگاه مرغوبکار تهران ٬ تیم بانوان استقلال منحل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه هفته جاری اتفاقی روی داد که برای نخستین بار در ورزش کشور شاهد آن بوده ایم. در این روز تیم های فوتبال نوجوانان استقلال و تیم فوتبال بانوان این باشگاه دیداری با یکدیگر داشته اند که با اعتراض مسئولان ورزش و معاون فرهنگی ، حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی مواجه شده است.

به گزارش شیرزنان درپى انتشار این خبر مسوولان سازمان تربیت بدنى و باشگاه استقلال به شدت نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و خواهان برخورد با متخلفان شدند.

باشگاه استقلال هم بلافاصله در این باره بیانیه اى صادر کرد. در بیانیه این باشگاه آمده است :”از آنجایى که مسوولیت آکادمى باشگاه برعهده‌ى علیرضا منصوریان است،‌ مدیریت باشگاه استقلال طى مذاکره‌ تلفنى به آقایان منصوریان و خرمگاه به همراه نماینده‌ى ویژه مدیرعامل، ماموریت دادند که این موضوع مورد بررسى قرار گیرد تا صحت و سقم آن مشخص شود.”

بعد از اظهار نظرهای متفاوت و اعتراضات صورت گرفته به این امر بالاخره جلسه رسیدگی به دلایل برگزاری دیدار تیم فوتبال نوجوان پسر باشگاه استقلال با تیم فوتبال بانوان بزرگسال این باشگاه برگزار شد.
کمیته‌ی انضباطی باشگاه درباره‌ی مسایل پیش آمده در سه‌شنبه‌ی گذشته تصمیمات زیر را اتخاذ کرد:

◀️  4- علیرضا منصوریان مسوول آکادمی فوتبال باشگاه استقلال تهران؛ توبیخ کتبی و جریمه‌ی نقدی به مبلغ 50 میلیون ریال.

اما اقدام دیگری که در مواجهه با این امر انجام گرفت ٬ انحلال تیم فوتبال بانوان باشگاه استقلال تهران است .

به گزار ش ایسنا سعیده پورنادر ضمن تایید این خبر گفت : امروز تلفنی خبر را یکی از مسوولان باشگاه استقلال به من گفت و قرار است چهارشنبه به باشگاه بروم تا از صحت وسقم خبر مطمئن شوم. خبر بسیار غیر منتظره‌ای بود و از شنیدن آن شوکه شدم. در جلسه‌ی کمیته‌ی انضباطی هم گفتم اگر خطایی شده من را جریمه کنید، ولی به تیم کاری نداشته باشید. وی با گله‌مندی از عملکرد بعضی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها گفت: وقتی یک حادثه رخ می‌دهد، به یاد ورزش بانوان می‌افتند. چرا آن زمان که آمادگی داشتیم و با پوشش و حجاب کامل ورزش می‌کردیم کسی نیامد از تیم ما بنویسد؟ وقتی که چنین مساله‌ای مطرح شد، همه پشت دارت تیراندازی پنهان شدند و از آن پشت مدام به ما شلیک کردند تا آنجا که ما را از صحنه حذف کنند. هیچ کس نیامد ببیند که 20 تیم فوتبال بانوان در لیگ حاضر هستند چگونه تمرین می‌کنند. از کار ما گزارش و فیلم تهیه نکردند و خبر ننوشتند. ما مثل مردها کار می‌کردیم. این قدر برای خانم‌ها ارزش قایل نبودند که با یک تداخل تمرین کوچک این همه جنجال برپا نکنند.

پورنادر افزود: ما پیش از این در زمین شماره‌ی سه آزادی تمرین می‌کردیم. وقتی قراردادمان با آنجا تمام شد و شنیدیم که در ورزشگاه مرغوبکار باشگاه استقلال ساعت خالی وجود دارد، از آنها درخواست کردیم که در این ساعات تمرین کنیم اما، تیم نوجوانان پسر چون نمی‌دانستند خانم‌ها برای نخستین بار در این سانس قرار است در آن زمین تمرین کنند، به آنجا آمدند و این بود که در زمان تمرین ما تداخل ایجاد شد.

وی تاکید کرد: کمیته‌ی انضباطی هر تصمیمی که گرفته، ما سر تعظیم به آن فرو می‌آوریم. من به بازیکنان خود در این مدت گفتم حرف نزنند و سکوت کنند ما در جای دیگر سوت می‌زنیم. من از آن خانم‌های سرسخت هستم و تا پای دار کار می کنم. منتظر شنیدن این خبر باشید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours